اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

نماز محور و پایه فعالیت‌های مدارس باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان با بیان اینکه نماز باید مهم‌ترین محور و پایه فعالیت‌های مدارس باشد، گفت: ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ‌های اسلامی از قبیل فرهنگ نماز و قرآن باید از مدارس آغاز و انجام شود.

نماز محور و پایه فعالیت‌های مدارس باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی صبح امروز در جمع دانش‌آموزان و فرهنگیان مدارس شهرستان نهبندان با اشاره به اینکه ترویج و تعمیق فرهنگ‌های دینی از نظیر نماز و قرآن نیاز اساسی جامعه امروز به ویژه نوجوانان و جوانان است، اظهار داشت: یکی از اصول موفقیت انسان در هر زمان و مکانی توجه به امر نماز و قرآن است.

تبیین فرهنگ نماز جزء اصلی‌ترین محورهای نظام آموزش و پرورش باشد

وی با بیان اینکه ترویج و تبیین فرهنگ نماز باید جزء اصلی‌ترین محورهای نظام آموزش و پرورش باشد، ادامه داد: در واقع تربیت اسلامی و دینی سرمایه‌های این کشور بر پایه دو فرهنگ نماز و قرآن باشد.

امام جمعه نهبندان تصریح کرد: جوانان و نوجوانانی که بیشتر با نماز و قرآن مأنوس و الفت دارند در زندگی شخصی و اجتماعی خود انسان‌های موفق‌تر و کارآمدتری هستند.

این مسئول بیان داشت: در فضاهای آموزشی، مدارس و نظام تعلیم و تربیت باید نماز و قرآن محور و در اولویت تمام برنامه‌ها قرار گیرد.

تحقق تبیین فرهنگ نماز نظام اسلامی را موفق‌تر از گذشته می‌کند

امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه علم‌آموزی و تحصیل در تمام دوران حیات انسان کاری ارزشمند و مورد تاکید اسلام است، اضافه کرد: اما چه شایسته است که علم‌آموزی نسل جوان و نسل‌های آینده از پایه و اساس معنوی دینی قوی برخوردار باشد.

خزاعی گفت: اگر این مهم به معنای حقیقی کلمه در جامعه محقق شود آن وقت است که نظام و انقلاب اسلامی همانند گذشته، اما با شتاب بیشتری به سمت قله‌های افتخار و موفقیت حرکت می‌کند.

وی اضافه کرد: طرح سند تحول بنیادین که از سوی مقام معظم رهبری برای نظام آموزش و پرورش مطرح شده در واقع افق آن همان معنوی شدن و قوی‌تر شدن بنیه اعتقادی و دینی نسل امروز و نسل‌های آتی است.

دانش‌آموزان مستعدترین افراد برای دریافت و اشاعه فرهنگ‌های اسلامی هستند

این مسئول مدارس و دانش‌آموزان را بهترین و مؤثرترین مکان‌ها و افراد برای ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ‌های دینی و اسلامی به ویژه نماز و قرآن دانست.

امام جمعه نهبندان با بیان اینکه مدیران، مسئولان، معلمان و فرهنگیان مدارس در حقیقت باید ابتدا خودشان بر نماز و آن هم نماز اول وقت و تلاوت و عمل به دستورات قرآن همت و اهتمام ورزند، یادآور شد: دانش‌آموزان و جوانان نیز معلمان، فرهنگیان و مربیان خود را الگو و سرمشق خود در محیط‌های آموزشی و حتی محیط خانواده و اجتماع قرار می‌دهند پس معلمان و مربیان باید با رفتارهای پسندیده الگوهای خوبی را برای نسل جوان ارائه دهند.

خزاعی با بیان اینکه دشمن در راستای جنگ نرم امروز به سراغ اعتقادات و فرهنگ‌های اسلامی مردم به ویژه نسل جوان رفته است، عنوان کرد: یکی از فرهنگ‌های خنثی‌کننده دشمنان در جنگ نرم در حقیقت همین فرهنگ نماز و قرآن است.

دشمن از جوانان و اعتقادات دینی راسخ آنها سخت در هراس است

وی با بیان اینکه دشمن از جوانان و اعتقادات دینی راسخ آنها سخت در هراس است، ادامه داد: دشمن در جنگ نرم فرهنگ‌های غلط غربی از قبیل بدحجابی، اعتیاد، بی‌بندوباری، ماهواره و فیلم‌ها و مستندات مبتذل را در جامعه اسلامی ترویج می‌کند تا از این طریق به نسل جوان ضربه وارد و در نهایت سبب براندازی نظام اسلامی شود.

امام جمعه نهبندان گفت: افرادی در میدان جنگ نرم دشمن پیروز هستند که معتقدان، مؤمنان و افراد با ثبات و بنیه دینی قوی باشند.

خزاعی گفت: امروزه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه به سبب عدم رعایت و توجه به مسائل دینی همچون نماز و قرآن است که اگر این دو فرهنگ درست و صحیح در جامعه تعمیق و تبیین شوند بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و گرفتاری‌های جامعه اسلامی خود به خود رفع می‌شود.

ضرورت استفاده از تمام امکانات مدارس برای نهادینه‌سازی فرهنگ نماز

وی متذکر شد: از تمامی امکانات و ظرفیت‌های مدارس و فضاهای آموزشی باید به منظور اقامه نماز اول وقت، برگزاری محافل قرآنی دانش‌آموزی و تلاوت قرآن کریم استفاده و بهره‌برداری شود.

امام جمعه نهبندان خاطر نشان کرد: در راستای ترویج و تبیین فرهنگ نماز و قرآن در محیط‌های آموزشی بادی طوری برنامه‌ریزی، برنامه‌سازی و عمل کنیم که در آینده افرادی مؤمن و با بنیه اعتقادی و معنوی قوی را تحویل جامعه و نظام دهیم.

انتهای پیام/69003/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول