اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 10 ماه امسال رخ داد

آموزش 25 هزار مددجو در برنامه کوتاه‌مدت فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همدان گفت: در 10 ماهه امسال 25 هزار نفر در برنامه کوتاه‌مدت و 7 هزار نفر به صورت بلندمدت آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای دیدند.

آموزش 25 هزار مددجو در برنامه کوتاه‌مدت فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، قاسم یارمحمدی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از کارآفرینان و کارآموزان برتر کمیته امداد امام با اشاره به اینکه فقر یک پدیده زشت و سختی است که بخشی از جامعه با آن دست به گریبان هستند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) با هدف خودکفا شدن و کاهش محرومیت نهاد کمیته ‌امداد را بنیان گذاشتند.

وی توانمندسازی اقشار بی‌بضاعت را یکی از اولویت‌های اصلی فعالیت کمیته امداد از آغاز دانست و تصریح کرد: یکی از راه‌های توانمند شدن مددجویان زیر پوشش اشتغال‌زایی پایدار با پشتوانه آموزش و یادگیری مهارت‌های شغلی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همدان با تأکید بر اینکه اساسی‌ترین و اصلی‌ترین برنامه حمایتی امداد در بحث اشتغال است، خاطرنشان کرد: کمیته امداد در بین دستگاه‌های اجرایی کشور در ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش‌های اشتغال خرد و خانگی رتبه نخست را دارد.

وی اشتغال را زمینه‌ساز ارتقای پایگاه اجتماعی افراد دانست و افزود: راهکاری که باعث کاهش فقر و معضلات اجتماعی می‌شود شغل است و این نهاد در استان با خودکفا کردن مددجویان خود دارای جایگاه خوبی است.

یارمحمدی حفظ سلامت روحی و روانی خانواده زیر پوشش و کم‌بضاعت، ارتقای تولید و امنیت ملی و جلوگیری از مهاجرت به شهر و شهرهای کلان از رهاوردهای ایجاد فرصت‌های شغلی برشمرد.

وی سود فرش‌بافی که از ابتدای سال جاری تاکنون عاید مددجویان کمیته امداد استان همدان شده را یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: بیش از 2 هزار و 500 دار قالی توسط مددجویان در حال بافته شدن است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی همدان افزود: پرورش بیش از یک هزار و 550 رأس دام سبک و بیش از 6 هزار دام سنگین توسط خانواده‌های زیر پوشش استان در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه در مدت دو سال اخیر 7 هزار نفر در استان خودکفا شده‌اند، متذکر شد: در 10 ماهه امسال 25 هزار نفر در برنامه کوتاه‌مدت و 7 هزار نفر به صورت بلندمدت آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای دیدند.

یارمحمدی گفت: کمیته امداد تویسرکان در بحث اشتغال‌زایی و خودکفاسازی مددجویان دارای جایگاه خوبی در استان است.

در پایان با حضور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همدان از کارآفرینان و کارآموزان برتر کمیته امداد امام تویسرکان در سالن هلال احمر تجلیل شد.

انتهای پیام/8901/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول