اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد کهگیلویه خبر داد

اهداء کمک هزینه جهیزیه به 300 نوعروس مددجوی دهدشتی

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کهگیلویه از اهداء کمک هزینه تأمین جهیزیه به 300 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان در اسفندماه جاری خبر داد.

اهداء کمک هزینه جهیزیه به 300 نوعروس مددجوی دهدشتی

عنایت رحیمی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت  گفت: یکی از برنامه‌ها و خدمات کمیته امداد به مددجویان تحت حمایت پرداخت کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه به نوعروسان برای شروع زندگی مشترک است.

وی اظهار کرد: در همین راستا و به مناسبت فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری و در مراسم تجلیل از دانشجویان نخبه شهرستان با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولین ادارات، 300 سری هدیه تأمین جهیزیه به 300 نوعروس تحت حمایت اهداء گردید.

رحیمی‌نیا هزینه در نظر گرفته شده برای این جهیزیه ها را 3 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تامین جهیزیه نوعروسان یکی از برنامه‌های اصلی کمیته امداد است که به خاطر کمک به خانواده‌های مددجویان به جهت رفع قسمتی از مشکلات مالی ازدواج فرزندانشان صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تحکیم بنیان خانواده و سلامت زوجین، شرکت در کلاس‌های مشاوره و آموزش، انجام آزمایشات ژنتیک و مواد مخدر قبل از ازدواج امری ضروری است و این مهم با جدیت انجام خواهد پذیرفت.

مدیر کمیته امداد شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات ازدواج جوانان دغدغه‌های مالی است که باید فرهنگ ازدواج آسان و ساده در جامعه ترویج و نهادینه شود تا بستر مناسب برای ازدواج جوانان فراهم و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

رحیمی‌نیا کمک هزینه پرداختی به هر نوعروس را مبلغ 10 میلیون ریال در قالب جهیزیه عنوان کرد که از محل کمک‌های خیرین و منابع کمیته امداد تامین می‌شود.

وی نقش خیرین و مؤسسات عام‌المنفعه  در ایجاد زمینه ازدواج جوانان را مؤثر خواند و ابراز داشت: کسانی که توانایی کمک به مددجویان تحت پوشش را دارند در این کار خیر شریک شوند و راه زندگی آسان را برای آنان مساعد کنند.

این مسئول نهاد حمایتی خاطرنشان کرد: زوج‌های جوانی که در آستانه ازدواج قرار دارند قبل از شروع زندگی مشترک با شرکت در کارگاه‌های آموزشی کمیته امداد، مهارت‌های زندگی را از کارشناسان و مشاوران آموزش می‌بینند.

رحیمی‌نیا خدمات فرهنگی، آموزشی کمیته امداد در راستای حمایت از دانش‌آموزان را نیز یادآور شد و اذعان داشت: جهت تقویت روحیه دانش‌آموزان و افزایش سطح آداب اجتماعی، دوستی و همدلی میان آنان، اردوی تفریحی، تربیتی دانش‌آموزان مجتمع آموزشی پسرانه شهید خیراندیش کمیته امداد کهگیلویه به بوشهر برگزار شد.

وی تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در این اردو را 40 نفر ذکر کرد و گفت: در طول سال برنامه‌های مختلف فرهنگی جهت ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/82008/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول