اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر ارشاد صورت می‌گیرد

برگزاری دومین جشنواره جلوه‌های قرآنی در آئینه نشریات مکتوب و دیجیتال

خبرگزاری فارس: برگزدیگان دومین جشنواره جلوه‌های قرآنی در آئینه نشریات مکتوب و دیجیتال و رسانه های برتر معرفی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

برگزاری دومین جشنواره جلوه‌های قرآنی در آئینه نشریات مکتوب و دیجیتال

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، برگزدیگان دومین جشنواره جلوه های قرآنی در آئینه نشریات مکتوب و دیجیتال و رسانه های برتر معرفی و با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از نمایندگان مجس شورای اسلامی و مدیران رسانه‌های جمعی برگزار شد.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به وظیفه خطیر مطبوعات و خبرگزاری های قرآنی کشور گفت: باید اخلاق و منش رسانه ها قرآنی باشد.

وی افزود: نخستین وظیفه اصحاب رسانه‌ای در حوزه قرآنی انعکاس اخبار و رویدادها و حتی مقالات و پژوهش‌های قرآنی بوده و در گام بالاتر باید این رسانه‌ها منش و اخلاق خود را با آموزه‌های قرآن کریم پیش ببرند.

حسینی با اشاره به حضور گسترده علاقمندان در عرصه انعکاس رویدادهای قرآنی کشور در جشنواره قرآنی آیات خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 34 هزار اثر به هیئت علمی و دبیرخانه جشنواره ارسال شده که جای تقدیر دارد.

وی این میزان ارسال آثار را نشانگر اقبال خوب این جشنواره و رویداد معنوی در کشور عنوان کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه این جشنواره در 22 رشته برگزار شده ابراز امیدواری کرد که در دوره‌های آتی رشته‌ها به 32 موضوع ارتقاء یابد و به دنبال برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های قرآنی فراتر از مرزهای کشورمان هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با کمک نشریات و مطبوعات قرآنی در سایر استان‌های کشور شاهد حضور پررنگ در عرصه قرآن کریم باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: جشنواره خبرگزاری‌ها و مطبوعات قرآنی در ابتدای راه خود قرار دارد و امیدواریم با برگزاری بالنده تر در سال‌های آینده شاهد شور و نشاط قرآنی در جامعه باشیم و اصحاب رسانه با استفاده از مضامین گران‌بار قرآن کریم خالق آثار ماندگار در تاریخ باشند.

در این آیین از پنج رسانه برتر وموفق در نشر و ترویج فرهنگ قرآنی با موضوع سیمای برتر، صدای برتر، خبرگزاری برتر، نشریه برتر، و سایت خبری برتر با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی تجلیل شد.

همچنین از 28 نفر در رشته های داستان، مقاله، شعر، خبر، گزارش خبری، عکس و برنامه‌های رادیو و تلویزیونی با اهداء لوح تقدیر، تندیس و جوایزی تقدیر شد.

تقدیر از 22 چهره قرآنی برتر سال با عنوان قرآن یاور، سه کانون تبلیغاتی قرآن در حوزه رسانه‌های یاور قرآن از دیگر برنامه‌ها بود.

"همچنین پنج رسانه برتر و موفق در نشر و ترویج فرهنگ قرآنی، با موضوع سیمای برتر، صدای برتر، خبرگزاری برتر، نشریه برتر و سایت خبری برتر انتخاب شدند.

در مراسم اختتامیه این جشنواره علاوه بر قدردانی از 22 چهره قرآنی برتر سال با عنوان قرآن‌یاور، از سه کانون تبلیغاتی که در زمینه نشر فرهنگ نورانی قرآن فعالیت دارند، تجلیل به عمل آمد.

برگزیدگان به شرح زیر است:

برگزیدگان بخش مقاله:

سید محسن امین از نشریه وحی به عنوان نفر اول شناخته شد و همچنین در این راستا محسن میرباقری از «نیم‌سالنامه قرآن و حدیث» و مرضیه ابوالحسنی نیارکی از خبرگزاری شبستان به‌عنوان نفرات دوم و سوم شناخته شدند.

برگزیدگان بخش شعر:

هیئت داوران در این بخش از علیرضا قزوه و علی فردوسی به‌عنوان نفرات برتر اول و دوم تقدیر کردند و همچنین اثری را به‌عنوان نفر سوم انتخاب نکردند.

برگزیدگان بخش عکس:

داوران این دوره جشنواره از علی محمدی برای کسب رتبه اول، حمید موقر برای رتبه دوم و نقی خوش خلق برای رتبه سوم تجلیل کردند. همچنین در این بخش داوران غلام رضا بنی اسدی از روزنامه خراسان را شایسته تقدیر دانستند.

برگزیدگان بخش داستان:

هیئت داوران این دوره جشنواره از کبری بابایی از مجله همشهری بچه‌ها، احمد صادقی اردستانی از مجله بشارت و مریم قاسم احمد از جله ترنم وحی به عنوان نفرات برتر تجلیل کردند. در این بخش داوران خانم سوسن تاقدیس را به‌علت تعدد آثار شایسته تقدیر دانستند.

برگزیدگان بخش خبر:

زهره سعیدی از  روزنامه ایران، لیلا محمدی از ایکنا و حمید نورشمسی از خبرگزاری مهر تقدیر شدند. در این بخش داوران خبرگزاری شبستان را به‌علت ویژه‌نامه «مهر و مرهم» شایسته تقدیر دانستند.

برگزیدگان بخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی:

برنامه «اسرا» به تهیه کنندگی علی اکبری برای رتبه اول، برنامه «ضحی» به تهیه‌کنندگی مونا توسلی و منیژه جوادی برای رتبه دوم، «درس‌هایی از قرآن» به تهیه‌کنندگی زهرا چخماقی برای رتبه سوم تقدیر شدند.

در این بخش داوران سید وحید مرتضوی مجری برنامه «اسرا» و برنامه‌های «شب آسمانی»، «سمت خدا» و «تا نیایش» را شایسته تقدیر دانستند.

همچنین در این آیین از کتاب آرمان شهر اسلام از منظر قرآن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتاب پنج جلدی «آرمان شهر از نظر قرآن» حجت الاسلام دکتر عاملی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/2462/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول