اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد جزو پنج استان نخست در جذب منابع مالی قرآنی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در زمره پنج استان نخست کشور در جذب منابع مالی قرآنی است.

کهگیلویه و بویراحمد جزو پنج استان نخست در جذب منابع مالی قرآنی است

امین کمالوندی در حاشیه تجلیل از قرآن‌آموزان برتر شهرستان‌های بویراحمد و دنا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از رویکرد خوب بانوان این استان به امور قرآنی خبر داد و گفت: بانوان بیش از آقایان در این استان نسبت به فراگیری قرآن و قرآن‌آموزی اهتمام دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بر همین اساس آمار جالب و یا بهتر بگوییم شاید نه چندان جالبی داریم که تنها سه درصد از مراجعه کنندگان ما به مؤسسات قرآنی در این استان آقایان هستند.

این مسئول ارشد فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون 97 درصد از مراجعان استان ما به مؤسسات قرآنی را خانم‌ها شامل می‌شوند که برای جامعه زنان در استان مایه مباهات و افتخار است.

در ادامه کمالوندی به برخی مشکلات در حوزه قرآنی از جمله کمبود اعتبارات و یا به عبارت بهتر بحران اعتبارات اشاره کرد و گفت: با همه کمبودهایی که بود توانسته‌ایم در جذب منابع مالی قرآنی در کشور جزو پنج استان برتر باشیم.

کمالوندی ادامه داد: در سال 90 برای تعداد 9 مؤسسه اجاره بها گرفتیم که مبلغ کل آن 15 میلیون تومان بود و احداث ساختمان نیز یک باب داشتیم که به مبلغ 20 میلیون تومان بود.

این مسئول گفت: در بحث تجهیزات برای تعداد 9 مؤسسه به مبلغ 140 میلیون تومان منابع جذب کردیم که در سال جاری این مبالغ بسیار بیشتر شده است.

کمالوندی به آمار سال 91 نسبت به سال پیش اشاره کرد و گفت: در سال 91 برای تعداد 11 مؤسسه به مبلغ 98 میلیون تومان حق رهن گرفتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به حق رهن مؤسسات و مبالغی که برای آن‌ها پرداخت می‌شود اشاره کرد و گفت: برای حق رهن آن‌ها از پنج میلیون تا 20 میلیون تومان حق رهن پرداخت می‌شود.

وی به دو مورد خرید ساختمان به مبلغ 135 میلیون تومان و تجهیز سه مؤسسه به مبلغ 57 میلیون تومان در سال جاری اشاره کرد.

انتهای پیام/2571/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول