اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای افتاء کردستان:

انفاق دومین موضوع مهم از منظر قرآن است / لزوم توجه بیشتر به نیازمندان

خبرگزاری فارس: عضو شورای افتاء استان کردستان توجه به فقرا و نیازمندان را جهاد در راه خدا دانست و گفت: انفاق پس از ایمان به خدا موضوع مهم از منظر قرآن است.

انفاق دومین موضوع مهم از منظر قرآن است /  لزوم توجه بیشتر به نیازمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا سیداشرف حسینی ظهر امروز در نخستین جشنواره نگاه مهربانی که با حضور جمعی از خیرین، نیکوکاران و مسئولان استان کردستان در سالن شماره 2 پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: انسان‌ به عنوان اشرف مخلوقات در طول تاریخ بشریت همواره اجتماعی بوده و هیچگاه گرایشی به تنهایی زندگی‌کردن نداشته است.

به گفته ماموستا حسینی، این گرایش فطری انسان موجب شده است نسبت به هم‌نوع خود احساس مسئولیت داشته باشد و در مواقع ناراحتی و مشکلات به همدیگر کمک کنند.

وی با بیان اینکه حس نوع‌دوستی و تلاش در راستای رفع مشکلات هم‌نوعان در جوامع اسلامی بیش از هر جامعه‌ای نمود و ظهور پیدا می‌کند، گفت: دین اسلام بیش از هر دینی بر توجه به قشر نیازمند و احسان در حق آنان تاکید کرده است.

عضو شورای افتاء استان کردستان دستگیری از فقرا و نیازمندان را نوعی جهاد در راه خدا دانست و گفت: قرآن پس از ایمان به خدا به موضوع انفاق، بخشش و صدقه توجه وی‍ژه‌ای می‌کند و این موضوع نشان از اهمیت و جایگاه کمک به نیازمندان و محرومین از دیدگاه دین اسلام دارد.

ماموستا حسینی از فقر به عنوان عامل اصلی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نام برد و افزود: بسیاری از مفاسد و آسیب‌های اجتماعی که امروز گریبان جوامع اسلامی را گرفته است با احیا و توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری از بین می‌رود.

به گفته وی، توسعه عدالت اجتماعی بدون توجه به رفع مشکلات نیازمندان امکان‌پذیر نخواهد بود و تحقق این مهم نیازمند تلاش همگانی به ویژه مسئولین و افراد خیر و توانمند است.

عضو شورای افتاء کردستان پیروزی انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در مبارزه و ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت در جامعه به ویژه نقاط محروم همچون کردستان دانست و گفت: تشکیل نهادهای حمایتی به فرمان امام راحل با هدف شناسایی و رفع مشکلات نیازمندان صورت گرفت و این نشان از اهمیت این مهم از دیدگاه رهبران نظام دارد.

ماموستا حسینی خدمات کمیته امداد امام خمینی در بحث محرومیت‌زدایی و توانمدسازی اقشار نیازمند در سطح شهر و روستاهای استان را قابل تقدیر دانست و افزود: ‌بسیاری از خانواده‌های بی‌بضاعت و بی‌سرپرست این استان به دلیل حمایت‌های این نهاد مقدس امروزه به عنوان افرادی موفق در عرصه‌های مختلف اجتماعی فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، برگزاری جشن نیکوکاری در روزهای پایان سال و همچنین جشن عاطفه‌ها از جمله اقدامات و برنامه‌های ارزشمند کمیته امداد برای تقویت مشارکت اجتماعی و رفع مشکلات نیازمندان است که باید از سوی مردم و مسئولین به صورت جدی مورد حمایت قرار گیرد.

عضو شورای افتاء استان کردستان در پایان از مشارکت مسئولین و خیرین در این جشن ملی تقدیر کرد و گفت: برگزاری مستمر این برنامه‌‌ها در طول سال تأثیر بسزایی در کاهش فقر و محرومیت دارند.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول