اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز انجام شد

تجلیل از حافظان قرآن و فعالان عرصه زکات در بیجار

خبرگزاری فارس: امروز در مراسمی که در بیجار برگزار شد از حافظان قرآن کریم و فعالان عرصه زکات این شهرستان تجلیل شد.

تجلیل از حافظان قرآن و فعالان عرصه زکات در بیجار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، طی مراسمی که ظهر امروز در سالن همایش مجتمع امیرنظام گروس بیجار برگزار شد با حضور مسئولان شهرستان و با همت اداره تبلیغات اسلامی و کمیته امداد امام خمینی از فعالان عرصه قرآن و زکات شهرستان بیجار تجلیل به عمل آمد.

حجت‌السلام محمد باوری در این مراسم ضمن تقدیر از حافظان قرآنی گفت: هر حافظ همانند یک موسسه قرآنی است و می‌تواند در محافل دوستانه یا مجالس رسمی و فرهنگی حفظ قرآن را ترویج دهد.

وی به توسعه فرهنگ قرآن آموزی و حفظ قرآن اشاره کرد و افزود: چنانچه جوانان به خوبی به سوی قرآن هدایت شوند نور قرآن کریم به آنها منتقل شده و شاهد کاهش بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه خواهیم بود.

مدرس حوزه علمیه امام صادق(ع) افزود: ترویج قرآن‌آموزی در جامعه یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی ما با مفاهیم قرآنی فقط از راه آموزه‌های اهل بیت و وحی نبوی مقدور خواهد شد.

یاوری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت زکات و پرداخت آن از جانب مسلمین اشاره کرد و گفت: احیای زکات می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرده و موجب کمال آدمی و از بین رفتن اختلاف طبقاتی شود.

وی تصریح کرد: تاکید آیات قرآن کریم بر پرداخت زکات در کنار اقامه نماز نشان می‌دهد که خداوند این دو واجب الهی را هم‌ردیف یکدیگر قرار داده و مومنان در کنار اقامه نماز نباید از پرداخت زکات اموال‌شان غافل باشند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی بیجار نیز تصریح کرد: در سال‌جاری جمع‌آوری زکات در بیجار 55 درصد افزایش یافته که این نشان از اهمیت ویژه انجام این فریضه دینی برای مردم فهیم بیجار است.

محمدرضا یاوری در پایان صدور مجوز  35 خانه قرآنی در شهر و روستاهای شهرستان بیجار، اجرای دوره های مقدماتی تربیت  180 معلم قرآنی، ایجاد 5 موسسه فعال قرآنی در بیجار، برگزاری دوره‌های مقدماتی تفسیر موضوعی قرآن کریم و ایجاد خانه‌های قرآنی در شهرهای پیرتاج و توپاغاج و چندین روستای این شهرستان را از مهمترین فعالیت این سازمان اعلام کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از لیلا نورالهی حافظ کل قرآن، فاطمه موسوی حافظ  15 جزء قران کریم و همچنین سکینه قائم‌پناه حافظ قرآن و مسلط به خواندن معانی قرآن به زبان فرانسوی و خدیجه سلیمانی حافظ و مسلط به خواندن حفظ معانی قرآن به زبان آذری و دیگر حافظان قرآن و همچنین فعالان عرصه زکات تجلیل شد.

انتهای پیام/79015/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول