اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس علوم قرآنی:

قرآن نگاه ویژه‌ای به زن و نقش او در جامعه دارد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس علوم قرآنی با اشاره به نگاه ویژه و خاص قرآن به زن گفت: مهم‌ترین ویژگی این نگرش نگاه انسانی به وجود زن است و تا پیام‌رسانی قصه ضرورت نکند حضور ندارد.

قرآن نگاه ویژه‌ای به زن و نقش او در جامعه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شیما حمیدی در همایش ملی قرآن و سینما که امروز در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد در مقاله‌ای با عنوان «تصویر زن در قصص قرآن و سینما» اظهار کرد: از میان انواع زبان‌های گوناگون هنر، قصه از جمله ابزارهای زبانی قرآن است که برای رسیدن به هدف اصیل خود که همانا هدایت است به کار می‌گیرد.

وی افزود: زن عنصر مهم و برجسته‌ای در قصص قرآن به شمار می‌رود و در داستان‌های قرآنی همواره دیده می‌شود.

این کارشناس علوم قرآنی با بیان اینکه سینما به عنوان پدیده‌ای نوین و فراگیر تاثیرات غیر قابل انکاری در جامعه دارد گفت: این امر به عنوان نماد قصه‌های امروز مورد مقایسه با قصص قرآن در زمینه نقش زن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نوع حضور زن در قصه‌های قرآنی و سینما از نظر محتوا، واقع‌گرایی و انطباق با جهان خارج و نیز توجه به مسائل معنوی تفاوت جهان‌بینی حاکم بر این دو مقوله را به نمایش می‌گذارد.

حمیدی با اشاره به نگاه ویژه و خاص قرآن به زن خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ویژگی این نگرش نگاه انسانی به وجود زن است و تا پیام‌رسانی قصه ضرورت نکند حضور ندارد.

این کارشناس علوم قرآنی بیان داشت: قرآن با تاکید بر متوازن نشان دادن شخصیت زن، تصویر منصف و دقیقی از وی ارائه کرده و ابعاد مختلف وجودی او را به منصه ظهور رسانده است.

وی با اشاره به نگاه متفاوت سینما به زن نسبت به قرآن کریم ابراز کرد: در بیشتر اوقات نگرش سینما به زن یک نگاه جنسیتی بوده و کمتر به ابعاد انسانی وی پرداخته شده است.

حمیدی گفت: وجود زن در سینما بیشتر برای جذاب‌تر کردن قصه و جلب نظر مخاطب بوده و این امر با تاثیر از فمنیسم و اسطوره و نیز عوامل دیگری پی‌ریزی شده است.

انتهای پیام/78004/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول