اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

اردبیل در جذب منابع صندوق توسعه ملی توفیق نداشته است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل در جذب منابع صندوق توسعه ملی نتوانسته است به توفیق مناسبی دست پیدا کند.

اردبیل در جذب منابع صندوق توسعه ملی توفیق نداشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل سید حامد عاملی عصر یک‌شنبه در جلسه ستاد صیانت و تسهیل واحدهای تولیدی و صنعتی اردبیل اظهار داشت:‌ پیش از این دریافت تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی با مشکلاتی روبه‌رو بوده اما این موانع و مشکلات با حمایت دولت خدمت‌گزار برطرف شده و استان‌ها در برخورداری از این منابع با هم کورس و رقابت جدی را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: ‌امیدواریم سال 92 بتوانیم سهم قابل قبولی از صندوق توسعه ملی را با حمایت نمایندگان استان در مجلس جذب کنیم تا بتوانیم واحدهای تولیدی را به تکاپو و فعالیتی مضاعف وادار کنیم.

عاملی خاطرنشان کرد: ‌جلسه بعدی صیانت از تولید هفته اول اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که انتظار داریم تا آن موعد مقرر واحدهای تولیدی در جذب اعتبارات و بانک‌ها نیز در تعیین تکلیف واحدها فعالیتی کوشا داشته باشند.

این مسئول از سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست در جلسه اردیبهشت‌ ماه درصد پرداختی بانک‌ها، اسامی بانک‌ها و طرح‌های معرفی شده را در جدول مشخص ارائه کند و در قالب یک گزارش جامع بیان کند که در سال 91 نتیجه معرفی 160 واحد تولیدی استان برای برخورداری از تسهیلات صندوق توسعه ملی به کجا ختم شد و بانک‌های عامل چه میزان پرداختی داشتند.

وی بیان کرد: ‌اگر این گزارش تهیه شود قطعاً مبنای پیگیری‌های ما در سال 92 است و بانک‌ها باید توجه داشته باشند که در پرداخت این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی دیگر نیازی به رعایت تعادل منابع و مصارف وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل اضافه کرد:‌ هر چقدر از این منبع اعتبار بیشتری جذب کنیم قطعاً در توسعه استان و منافع واحدهای تولیدی و صنعتی مؤثر بوده و یک گردش کار مطلوب و رو به جلو را شاهد هستیم.

عاملی همچنین از مسئولان متولی در این حوزه و مدیران بانکی خواست تکلیف طرح‌های معرفی شده اما مراجعه نشده از سوی صاحبان تولید و صنعت را تا پایان سال مشخص کنند و لیست طرح‌هایی که متقاضیان آن مراجعه‌ای نداشتند از طرح‌های صیانت و تسهیل واحدهای تولیدی خارج کرده و طرح‌های جدید را جایگزین کنند.

وی به شفاف بودن رقم یارانه پرداختی به بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش اشاره کرد و یادآور شد: با تعیین تکلیف مرحله اول امیدواریم مرحله دوم طرح نیز از سال آینده آغاز شده و جذب اعتبارات را به میزان قابل توجه شاهد باشیم.

در این جلسه طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت به طوریکه بانک ملی از طرح‌های معرفی شده حدود 300 میلیون تومان پرداختی داشته که قرار است به ارزش 37 میلیارد و 150 میلیون ریال مجموع تسهیلات صندوق توسعه ملی، بانک ملی به متقاضیان طرح‌های اشتغالزا پرداخت شود.

بانک ملت از 15 پروژه معرفی شده به ارزش 110 میلیارد ریال، پنج مورد به ارزش 41 میلیارد ریال پرداختی داشته، دو مورد طرح با رقم 33 میلیارد ریال در حال پرداخت دارد و چهار طرح دیگر نیز با رقم 16 میلیارد ریال در حال بررسی و کارهای کارشناسی است اما تکلیف چهار پرونده دیگر به رقم 20 میلیارد ریال به دلیل مراجعه نکردن متقاضیان بلاتکلیف مانده است.

بانک تجارت نیز از 17 طرح معرفی شده به ارزش 55 میلیارد ریال حدود 14 میلیارد طرح را به دلیل مراجعه نکردن متقاضی برگشت داده و مابقی طرح‌ها در حال پرداخت است و از محل صیانت نیز یارانه‌ای حدود 2 میلیارد ریال به این بانک پرداخت شده است.

اما بانک سپه نیز از 17 مورد طرح معرفی شده چهار مورد پرداختی، شش مورد مصوب و هفت مورد در حال بررسی دارد که حدود 67 درصد طرح‌ها پرداخت و مصوب شده که رقم آن حدود 43 میلیارد ریال است.

بانک رفاه نیز با ارجاع شش پرونده و یارانه پرداختی یک میلیارد ریال عمده طرح‌ها را در حال بررسی دارد و برای سه طرح خوراک دام، سبلان شهر و شرکت عزت طلایی تسهیلات در آستانه پرداخت دارد.

بانک صادرات نیز از محل صیانت 20 طرح معرفی شده دارد که 10 میلیارد ریال طرح را مصوب و پرداخت کرده و یارانه 600 میلیون تومانی را نیز دریافت کرده است که مهم‌ترین طرح بانک صادرات پرداخت تسهیلات مجموعه آرتا سرم است که به دلیل راه‌اندازی دانشکده داروسازی بر پرداخت این امر تاکید شده است.

انتهای پیام/62006/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول