اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان محاسبات کشور:

هر استان باید کانون توسعه ملی باشد/ 22 بهمن روز شکرگذاری و تذکر است

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه هر استان باید کانون توسعه ملی باشد، گفت: 22 بهمن روز شکرگذاری و تذکر است.

هر استان باید کانون توسعه ملی باشد/ 22 بهمن روز شکرگذاری و تذکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا رحمانی‎فضلی بعدازظهر امروز در شورای اداری استان اظهار داشت: کمیته‌های مخصوص در استان‎ها مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باید تشکیل شود و گلستان باید در این زمینه نمونه باشد، چراکه برخوردار از منابع، ظرفیت‎های طبیعی و منابع انسانی مناسب است.

وی با بیان اینکه مسائل مالی کشور لحظه به لحظه کنترل می‎شود، ادامه داد: دیوان محاسبات تمام تلاش خود را معطوف کرده تا به دولت و مجلس کمک کند و در توسعه ملی سهیم باشد.

کاهش 40 درصدی انحرافات در اجرای قوانین

رئیس دیوان محاسبات کشور سیاست‎های پیشگیرانه را ضرورتی مهم خواند و خاطرنشان کرد: با تلاش‎های صورت گرفته توانستیم، 40 درصد انحرافات را کم کنیم که این امر کمک به تحقق اجرای قوانین بوده است؛ بنابراین باید این مهم تداوم پیدا کند.

رحمانی‌فضلی، وظیفه‎شناسی مردم را ستودنی خواند و تصریح کرد: ملت ایران در همه وظایف خود همواره این انقلاب را روسفید کرده‎اند و اکنون مسئولان وظیفه دارند تا به تکلیف خود در قبال مردم عمل کنند.

وی حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی در همه وجوه را مهم‌ترین عنصر عنوان کرد و افزود: همه باید به اصل انقلاب و تعهدی که به نظام و شهدا داریم، توجه کرده و به برقراری عدالت در حوزه‎های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... در جامعه کمک کنیم.

خودمان را برای آینده تجهیز کنیم

رئیس دیوان محاسبات کشور به ارزیابی ایام مختلف سال پرداخت و اظهار داشت: شأن و نزول ایام، مختلف است، چنانچه رمضان ماه خودسازی، محرم ماه یادآوری ایثار و شهادت، قربان ماه قربانی کردن نفسانیات در برابر خداوند متعال، غدیر یادآور ولایت و 22 بهمن روز شکرگذاری و روز تذکر است.

رحمانی‌فضلی متذکر شد: باید ببینیم که آیا توانسته‎ایم به تکالیف خود در مقابل نعمت‎های الهی عمل کنیم که این سالگردها در کنار شکر و ذکر باید زمینه‎ای برای ارزیابی مسئولان در برابر نظام و حاکمیت باشد، بنابراین فرصت داریم که اشکالات خود را ببینیم و خودمان را برای یکسال آینده تجهیز کنیم.

وی ابراز داشت: اگر بخواهیم خودمان را با بقیه کشورها و شرایطی که بر کشور حاکم شده، بسنجیم، باید نمره 20 به عملکردمان بدهیم، اما اگر خودمان را با هدف، ظرفیت، امکانات، توقعات و مطالبات مقام معظم رهبری، مردم، مردم مسلمان منطقه که ایران را به عنوان یک قطب حکومتی جدید می‎نگرند، بسنجیم به نظر می‎رسد، نمره‎مان 20 نیست.

میزان تورم در کشور 38 درصد است/ متأسفانه میزان وابستگی به نفت کم نشده است

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه جنس تحریم ایجاد شده در کشور از نوع اقتصادی و مالی است، گفت: استکبار، هر فعالیتی که می‎خواست در ایران انجام بدهد، تاکنون انجام داده و اکنون عملیات نهایی و ماقبل آخر آن عملیات نظامی است، اما آنها می‎دانند که نمی‎توانند این کار را انجام دهند، چراکه هزینه سنگینی متحمل خواهند شد.

رحمانی‎فضلی میزان تورمی که از سوی بانک مرکزی اعلام شده را 38 درصد اعلام کرد و بیان داشت: تورم در اقلام خوراکی و آشامیدنی‎ها بیش از 44 درصد است، بنابراین فشار و تحریم دشمن از همین ناحیه برای فشار بر مردم القا شده است.

وی تحریم‎های مالی، تحریم فروش نفت، انتقال ارز و کالا را از ضعف‎های کشور برشمرد و یادآور شد: میزان وابستگی ایران، متأسفانه از اول انقلاب با وجود تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری کم نشد و هر روز وابستگی به نفت و به خارج بیشتر می‎شد و چون به ساختارهای اقتصادی کشور فکر نکردیم، تهدیدات جدی‎تر شد.

مسئولان عملکردهای خود را مورد نقد جدی قرار دهند

رئیس دیوان محاسبات کشور در پایان اذعان داشت: باید ضمن گرامیداشت مجاهدت‎ها و حماسه‎های حضور مردم در کشور، مسئولان عملکردهای خود را مورد نقد جدی قرار دهند تا بتوانیم با حل معضلات، زمینه رشد، شکوفایی و رفاه عمومی را در کشور ارتقاء بخشیم.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول