اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

برداشت از صندوق توسعه ملی به نفع کشور نیست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه منابع ملی کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود، گفت: برداشت از صندوق توسعه ملی به نفع کشور نیست.

برداشت از صندوق توسعه ملی به نفع کشور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، مصطفی پورمحمدی در همایش «پاسداشت ولایت، بصیرت و وحدت مجمع یاران انقلاب» در مسجد جامع این شهر با بیان اینکه وجود هشت هزار شهید در گیلان نشانه عمق بصیرت مردم این استان است، اظهار کرد: بالاترین نعمتی که خداوند متعال به کشور ایران اعطا کرده، وجود ملتی بزرگ است که گام‌های الهی برمی‌دارند.

وی نگاه انقلاب اسلامی را وسیع خواند و افزود: انقلاب اسلامی تمام طیف‌های مومن و انقلابی را در لوای خود قرار می‌دهد که امام راحل نیز با این دید وارد صحنه شدند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در انقلاب ما سلیقه‌های متفاوتی وجود دارد، اضافه کرد: هر کس که به اسلام پایبند باشد انقلاب اسلامی و امام راحل را قبول دارد و ملتزم به رهبری، ولایی بوده و رمز موفقیت نظام نیز جمع شدن مومنان در یک خیمه و زیر سایه انقلاب و رهبری است.

وی لازمه رسیدن به بصیرت ملت ایران را قرارگیری زیر سایه ولایت نامید و گفت: وحدت تنها زیر سایه ولایت شکل می‌گیرد و تنها ولایت است که چنین جایگاهی را در جامعه به وجود می‌آورد و زمانی که در خط ولایت حرکت کنیم می‌توانیم به پیروزی و تعالی برسیم.

پورمحمدی حیات انسانی برای بشری را خواست خداوند متعال و پیامبر اکرم (ص) دانست و تصریح کرد: آنچه خداوند از انسان خواسته است اطاعت از او و ملتزم بودن به قرآن و فرامین الهی ابلاغ شده به پیامبر اکرم (ص) است که همه آن ها به کمال انسانی ختم می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم که جامعه ما پیروز شود تنها با تبعیت از وحی الهی امکان‌پذیر است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ولایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب را رمز وحدت، بصیرت و پیروزی ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: اگر تا به امروز پیروز منطقه بوده‌ایم و در جهان ایستادگی داشته‌ایم به دلیل ولایت‌پذیری ملت ایران است و جریان امامت در ایران اسلامی امتداد دارد.

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی که در آن جریان امامت حق و ولایت حق استمرار نداشته باشد از عزت الهی بی‌بهره می‌ماند، یادآور شد: در چنین جامعه‌ای حتی اگر ولایت آن نیز درست باشد تبعیت از آن ناقص است و تبعیت از خداوند باید به تبعیت از رهبری در جامعه اسلامی منجر شود.

*اقتدار نظام در تقویت ولایت‌پذیری ملت ایران است

پورمحمدی، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی و تقویت و استمرار پیروزی آن را به دلیل ولایت‌پذیری ملت ایران دانست و ادامه داد: ملت ایران پس از تمام فتنه‌ها و توطئه‌ها، در 9 دی‌ ماه با خروش در صحنه و انزجار خود کمر فتنه‌گران و دشمنان را شکستند.

وی، حماسه 9 دی‌ ماه را مظهر تولی ملت و نشانه ولایت‌مداری ملت ایران نامید و خاطرنشان کرد: دشمن پس از شکست خود در فتنه 88 روش‌های مقابله و نفوذ خود را عوض کرد و با تحریم‌، تهدید و فشارهای اقتصادی به دنبال ایجاد شکافی برای سم‌پاشی خود بود اما احساس می‌شود که دشمن به تزلزل افتاده و به یاس و ناامیدی رسیده است.

مقام ارشد سازمان بازرسی کل کشور، با بیان اینکه جوانان مبارز فلسطینی و لبنانی جوانان ایران اسلامی را الگوی خود قرار داده‌اند، تصریح کرد: جوان فلسطینی که در برابر ظلم فریاد می‌زند و مقاومت می‌کند ظلم‌ستیزی را از جوان ایرانی الهام گرفته است.

وی اسلام را دین دوستی، محبت، اخلاق، کرامت و دفاع از مظلوم خواند و افزود: عزت جمهوری اسلامی صدور پیامی به تمام دنیاست که ولایت الهی در آن جاری است.

پورمحمدی، رهبر معظم انقلاب را رهبری جهانی اعلام کرد و یادآور شد: اگر ولایت را پاس بداریم همه به تعالی می‌رسند و ولایت‌مداری در ایران اسلامی محقق شده است.

وی رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم را از وظایف مهم مسئولان اعلام کرد و گفت: مسئولان باید مشکلات مردم را برطرف کنند و حواسشان جمع باشد و از حل کاستی‌ها و مشکلات غفلت نکنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه برخی از مسئولان به فرمایش‌های رهبری و تاکیدات ایشان در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توجه نداشته‌اند، افزود: وضعیت تولید، اشتغال و جذب سرمایه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مناسب نیست و به جای اینکه سرمایه جذب کنیم فضایی را در کشور ایجاد کرده‌ایم که مردم طلا و سکه بخرند.

*برداشت از صندوق توسعه ملی به نفع کشور نیست

وی با انتقاد از دولت در برداشت از صندوق توسعه ملی، خاطرنشان کرد: امسال به جای اینکه سرمایه‌های کشور را حفظ کنیم برای هزینه‌های جاری از صندوق ملی برداشت می‌کنیم و رهبری چند بار تاکید کردند که سرمایه‌ها برای اشتغال و توسعه به‌ کار گرفته شود اما به جایی می‌رسیم که چاره‌ای جز اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را نداریم.

پورمحمدی اضافه کرد: ما مسئولان با تصمیم و عمل نادرست خود رهبری را تحت فشار قرار داده‌ایم که از منابع ملی کشور برای هزینه‌های جاری استفاده شود که این به نفع کشور نیست.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه ملی باید صرف توسعه، تولید و اشتغال شود، یادآور شد: مردم در صحنه‌های مختلف ولایت‌مداری و دفاع از ارزش‌های انقلاب را به اثبات رساندند و مسئولان باید ولایت‌مداری خود را به اثبات برسانند و برای برطرف کردن مشکلات کشور حرکت کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تصریح بر اینکه امروز اشتغال و تولید نیاز اساسی کشور است، تصریح کرد: درآمد حاصل از اقتصاد پویا از اولویت‌های کنونی کشور است.

وی با بیان اینکه تصمیمات و عمل نادرست مسئولان دشمن را به طمع می‌اندازد، افزود: دشمنان به خاطر عملکرد بد ما مسئولان به طمع می‌افتند و فشارها را زیاد می‌کنند لذا نباید اجازه دهیم و چشم فتنه و طمع دشمن باید کور شود.

پورمحمدی با تصریح بر اینکه نظام جمهوری اسلامی بن بست ندارد، خاطرنشان کرد: با رهبری فرزانه و آگاه، قانون اساسی مبتنی بر دین اسلام همه چیز آماده است و باید به طرف تعالی حرکت کنیم.

انتهای پیام/84001/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول