اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر علم روانشناسی صنعتی و سازمانی ایران:

نیروی کار یکی از ارکان اصلی توسعه تولید ملی است

خبرگزاری فارس: پدر علم روانشتاسی صنعتی و سازمانی ایران گفت: رسیدگی به نیروی کار در توسعه تولید ملی موثر بوده زیرا یکی از ارکان اصلی توسعه تولید ملی نیروی کار است.

نیروی کار یکی از ارکان اصلی توسعه تولید ملی است

حسین شکرکن در حاشیه سومین کنگره دوسالانه روانشناسی صنعتی و سازمانی در دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: روانشناسی صنعتی و سازمانی دو هدف عمده دارد که یکی بهینه سازی کیفیت زندگی شغلی کارکنان سازمان‌ها و دیگری ارتقای عملکرد شغلی کارکنان در سازمان‌هاست.

وی افزود: این اهداف به ظاهر متعارض به نظر می‌رسند اما با پیروی از یافته‌ها و نظریه‌های روانشناسی صنعتی و سازمانی با هم تامین می‌شوند.

*این همایش نقطه عطفی در حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است

پدر علم روانشتاسی صنعتی و سازمانی ایران تصریح کرد: این همایش نقطه عطف جدیدی بر ای پیشبرد روانشناسی صنعتی و سازمانی و فراهم شدن امکان خدمت رسانی این قشر در دنیای کار در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است.

وی با اشاره به رابطه بین روانشناسی صنعتی و سازمانی با مدیریت منابع انسانی گفت: این دو، ارتباط خیلی نزدیکی با همدیگر دارند، آنها از دیدگاه مدیریت که جنبه‌های مختلف سازمان را در نظر دارد موضوع را بررسی می‌کنند اما تاکید روانشناسی صنعتی و سازمانی بر نیروی انسانی بوده و این تنها تفاوت اساسی این دو رشته است.

*متولی اصلی نیروی انسانی در سازمان‌ها روانشناسی صنعتی و سازمانی است

شکرکن اضافه کرد: توجه آنها به نیروی انسانی از دید اجرایی‌ست در حالی که ما از دیدگاه شناخت و فهم چرایی رفتار انسان‌ها در سازمان و بهینه سازی آن به انسان توجه می‌کنیم؛ بنابراین متولی اصلی نیروی انسانی در سازمان‌ها روانشناسی صنعتی و سازمانی است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل ریشه داشتن روانشناسی صنعتی و سازمانی در روانشناسی، متخصصان روانشناسی صنعتی و سازمانی ابتدا روانشناس هستند و تاکید اصلی آنها هم بر سرمایه انسانی در سازمان‌هاست.

*روانشناسی صنعتی و سازمانی تاثیر بسیاری بر بهره وری نیروی انسانی دارد

چهره ماندگار روانشناسی صنعتی و سازمانی ایران و استاد روانشناسی دانشگاه چمران اهواز با اشاره به نقش این نوع روانشناسی در بهره‌وری نیروی انسانی تاکید کرد: روانشناسی صنعتی و سازمانی تاثیر بسیاری بر بهره‌وری نیروی انسانی دارد و وقتی خواسته و نیازهای انسان‌ها در محیط سازمان‌ها در نظر گرفته شود و به حقوق آنها احترام گذاشته شود بدون شک خلاقیت آنها نیز شکوفاتر شده و انگیزه‌شان بالاتر می‌رود.

وی در پایان اظهار کرد: در واقع نیروی انسانی گنج شایگانی‌ست که می‌تواند برای کشور باشد و کلید آن روانشناسی صنعتی و سازمانی است.

انتهای پیام/72001/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول