اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای پول و اعتبار در بانک مرکزی:

برداشت 2.7 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی مبادله‌ای خواهد بود

خبرگزاری فارس: عضو شورای پول و اعتبار در بانک مرکزی از برداشت 2.7 میلیارد دلار از صندوق ملی برای پرداخت عیدانه در اول اسفند خبر داد و گفت: این مقدار ارز با نرخ مبادله‌ای برداشت می‌شود.

برداشت 2.7 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی مبادله‌ای خواهد بود

محمد حسن‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرند اظهار داشت: در جلسات دولت و مجلس مقرر شده است تا در اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها 50 درصد درآمد اجرای حاصل از قانون به کمک‌های نقدی 30 درصد برای بخش صنعت و 20 درصد نیز برای دولت باشد، اما هنوز در این خصوص قطعیتی صورت نگرفته است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس با بیان اینکه با توجه به آثار تورمی پرداخت‌های نقدی تأکید ما بر حمایت از تولید در فاز دوم است، ادامه داد: تا زمانی که کشور به ثبات اقتصادی نرسیده است، اجرای قانون به صلاح نیست و اگر مبلغ نقدی یارانه‌ها در فاز دوم دو برابر شود، کسری بودجه به 82 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

حسن‌نژاد در خصوص کمک نقدی دولت گفت: به 73 میلیون نفر ایرانی کمک نقدی 70 هزار تومانی پرداخت می‌شود و برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز این مبلغ 90 هزار تومان خواهد بود و این عیدانه نه از طرف مجلس است و نه از طرف دولت، بلکه به عنایت خاص مقام معظم رهبری برای تأمین نیازهای عمومی در ایام عید است.

وی خاطرنشان کرد: میزان این کمک 2.7 میلیارد دلار است که از صندوق توسعه ملی با نرخ مبادله‌ای برداشت می‌شود.

عضو شورای پول و اعتبار در بانک مرکزی تصریح کرد: کمک‌های نقدی اول اسفند در حساب مردم است.

وی در تشریح طرح مبارزه با اخلالگران ارزی گفت: یکی از برنامه‌هایی که در این طرح وجود دارد، راه‌اندازی سامانه رهگیری مبدأ و مقصد ارزی است.

نماینده مردم مرند و جلفا ضمن اشاره به حضور گسترده مردم در  سراسر کشور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن مخصوصاً مردم شهرستان‌های مرند و جلفا و خطه آذربایجان در این روز حماسی، آن را نشانه درک سیاسی و شعور اسلامی مردم در اطاعت از مقام ولایت دانست و افزود: این حضور حماسی مردم، مسئولیت خادمان را در هرچه بهتر خدمت کردن به مردم و حل مشکلات معیشتی و به حق آنان مضاعف کرده و از طرفی تمام اهداف و توطئه‌های دشمنان را در برهم زدن معادلات انتخابات سال آینده برهم زد.

حسن‌نژاد، همدلی و وحدت مسئولان را مایه امید رهبری و ولایت فقیه و آینده روشن برای جامعه خواند و گفت: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، مردم همه متحد و پیرو ولایت فقیه در کنار تمام شخصیت‌های سیاسی و انقلابی این استقلال را با هزاران خون پاک شهدا به ثمر رساندند و در هشت سال دفاع مقدس هم استکبار جهانی و ایادی آنان در منطقه با کمک به رژیم صدام به خاک ما تجاوز و تعدی کردند، اما جوانان پاک و باایمان کشورمان با الهام از مکتب حسینی در کنار رهبری و فرماندهان جان برکف با دست خالی با رژیم تا دندان مسلح صدام مبارزه و از خاک ایران اسلامی دفاع کردند؛ در حال حاضر هم دشمن با همه تهدیدات نظامی و تحریم‌های اقتصادی به خوبی لمس کردند که مردم ایران اسلامی برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب و شهدا هرگز عقب‌نشینی نخواهند کرد.

انتهای پیام/60007/ذ40 /پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول