اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان خبر داد

صدور بیش از 1600 فقره مجوز فعالیت مشاغل خانگی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان از صدور بیش از هزار و 600 فقره مجوز فعالیت مشاغل خانگی در استان خبر داد.

صدور بیش از 1600 فقره مجوز فعالیت مشاغل خانگی در همدان

سید مهدی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: اداره فنی و حرفه‌ای در راستای رسالت خود در حوزه مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و 643 فقره مجوز فعالیت مشاغل خانگی برای متقاضیان صادر کرده است که اکثر متقاضیان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص مزایای مشاغل خانگی گفت: ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه، ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و امکان تجارب از طریق آموزش غیررسمی بین اعضای خانواده و ... از جمله مزایا و اهداف ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان ادامه داد: این ویژگی‌ها باعث شده بانوان تقاضای بیشتری در این عرصه اشتغال داشته باشند.

باقری با اشاره به صدور مجوز 21 حرفه توسط این اداره کل تصریح کرد: طراح سازه‌های صنعتی، ساخت جعبه‌های فانتزی، مهرسازی، قالب‌سازی، توپ‌دوزی، مونتاژ اسباب‌بازی، عروسک‌سازی، مکرومه بافی، طناب‌بافی و ساخت میوه‌های خمیر چینی از جمله این حرفه‌هاست.

وی طراحی سازه‌های ساختمانی، حرفه‌های صنایع نساجی، پوشاک و سراجی، تعمیرکار تلفن همراه، تایپیست، حسابداری و گلسازی را حرفه‌های پرمخاطب در حوزه مشاغل خانگی طی دو سال اخیر عنوان کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: عدم نیاز به کاربری مسکونی، معافیت از عوارض اداری و تجاری و افزایش بهره‌وری و درآمد خانواده و امکان بهره‌مندی از وام‌های قرض‌الحسنه از دیگر مزایای این نوع کسب و کار است.

انتهای پیام/89002/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول