اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مسئول تسهیلات زائران دانشگاه پزشکی مشهد:

53 تیم بر عملکرد مراکز درمانی خراسان‌رضوی نظارت می‌کنند

خبرگزاری فارس: جانشین مسئول ستاد تسهیلات زائران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در استان خراسان‌رضوی 53 تیم در نظر گرفته شده است که به عملکرد مراکز درمانی نظارت می‌کنند.

53 تیم بر عملکرد مراکز درمانی خراسان‌رضوی نظارت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد محمودی ظهر امروز در نشست خبری ستاد تسهیلات زائران دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال‌های گذشته عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال جاری پیش‌بینی می‌شود که تعداد زائران حرم ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج افزایش داشته باشد باید تمهیدات برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران اندیشیده شود.

جانشین مسئول ستاد تسهیلات زائران دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این راستا با توجه به فرآیندهایی که باید در حوزه‌های متفاوت دانشگاه علوم پزشکی مشهد شکل بگیرد با تمامی روسای بیمارستان‌ها، معاونان و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف سلامت جلسات متعددی برگزار شده است.

محمودی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ می‌شود تعداد زائران حضرت رضا (ع) در نوروز 92 حدود 3 میلیون نفر باشد، خاطرنشان کرد: تمام بخش‌های بیمارستانی در مدت تعطیلات عید نوروز برای ارائه خدمات درمانی به این عزیزان در تمام ساعات شبانه‌روز فعال هستند.

وی اضافه کرد: تمام بخش‌های تصویر برداری اعم از سونوگرافی، MRI و سی‌تی‌اسکن در سال 91 تجهیز و راه‌اندازی شده‌اند و از این لحاظ هم برای ارائه خدمات هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

جانشین مسئول ستاد تسهیلات زائران دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همچنین تمام مراکز اورژانس، بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌های دولتی و برخی از آزمایشگاه‌های بخش خصوصی و مراکز دندانپزشکی فعال هستند تا افرادی که نیاز پیدا می‌کنند بتوانند از خدمات این بخش‌های درمانی استفاده کنند.

محمودی ادامه داد: همچنین تمهیدات لازم برای استفاده از درمان‌های بیماری‌های قلبی مانند آنژیوگرافی نیز در بیمارستان‌های قائم و امام رضا (ع) مشهد در نظر گرفته شده است تا افرادی که به این‌گونه درمان‌ها نیاز پیدا می‌کنند بتوانند از آنها در این دو بیمارستان استفاده کنند.

وی با اشاره به ضرورت حضور اورژانس 115 در ایام تعطیلات برای ارائه خدمات در شهر مشهد اظهار کرد: با توجه به زیاد بودن تعداد زائران در شهر مشهد اورژانس باید با تمام قدرت خود در شهر حضور داشته باشد تا پوشش مناسبی برای حوادث احتمالی به ویژه در منطقه‌های مرکزی شهر مشهد داشته باشند.

جانشین مسئول ستاد تسهیلات زائران دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به در نظرگرفتن شرایط بیماران خاص در ستاد تسهیلات زائران دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: تمامی مراکز دیالیز موجود در بیمارستان‌های دولتی مانند منتصریه، امام رضا(ع)، قائم، دکتر شیخ، هاشمی‌نژاد و دیگر مراکز دولتی به فعالیت خود در زمینه خدمات‌رسانی به بیماران دیالیزی فعال هستند و تمامی زائران و مجاوران می‌توانند از خدمات آنها استفاده کنند.

محمودی اضافه کرد: همچنین بیمارستان امید با تمام توان خود فعالیت‌های مربوط به شیمی درمانی را در ایام نوروز ادامه می‌دهد و بیمارانی که در این زمینه نیز نیاز به دریافت درمان داشته باشند می‌توانند از خدمات این بیمارستان استفاده کنند.

وی نظارت را یکی از شروط درست انجام شدن فعالیت‌ها دانست و یادآور شد: آمارهای بیمارستان‌ها باید هر روز جمع‌آوری شده و به استانداری خراسان‌رضوی در پایان تعطیلات بررسی‌های لازم روی آنها را انجام می‌دهد.

جانشین مسئول ستاد تسهیلات زائران دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: علاوه بر این 40 تیم نظارت بر درمان در مشهد و 13 تیم نظارت بر درمان در شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی بر انجام فعالیت‌های درمانی مراکز مختلف نظارت می‌کنند.

محمودی خاطرنشان کرد: علاوه بر این تمامی افراد می‌توانند با سامانه ارتباطی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طریق شماره تلفن‌های 1490 و 191 ارتباط برقرار کرده و موارد تخلف را به اطلاع برسانند.

انتهای پیام/70010/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول