اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان:

نظارت دامپزشکی در ایام نوروز تشدید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: نظارت دامپزشکی کرمان بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز تشدید می‌شود.

نظارت دامپزشکی در ایام نوروز تشدید می‌شود

محمدمهدی یزدان‌پناه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه دامپزشکی نقش مهمی در تامین بهداشت غذا و سلامت جامعه دارد، اظهار داشت: با فرا رسیدن ایام نوروز بازرسی‌ها و نظارت‌های بهداشتی در سراسر نقاط شهرستان گسترده‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح نظارتی ویژه این ایام از 26 اسفند ماه سال جاری آغاز و تا 13 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد، گفت: برای رفاه حال شهروندان در این ایام یک اکیپ ثابت و دو اکیپ سیار شامل 40 نفر از دامپزشکان، کارشناسان بهداشتی گوشت و ناظران شرعی شهرستان کرمان آماده خدمت‌رسانی هستند.

یزدان‌پناه با اشاره به نظارت بهداشتی از کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز عرضه، رستوران‌ها، هتل‌ها، قصابی‌ها، کارخانجات فرآوری، خودروهای حمل گوشت و فرآورده‌های خام دامی افزود: با توجه به اینکه بخشی از بیماری‌های مشترک ریشه در مصرف فرآورده‌های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی دارند، شهروندان باید گوشت قرمز و سفید مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

وی با بیان اینکه فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت مرغ، ماهی و فرآورده‌های گوشتی نقش مهمی در تغذیه انسان دارند، گفت: این فرآورده‌ها در صورت عدم رعایت ضوابط و موازین بهداشتی در زنجیره سرد، زمان تولید، استحصال، فرآوری، حمل و نقل، نگهداری، عرضه و حتی هنگام مصرف می‌توانند به علت فساد میکروبی، شیمیایی و سایر مخاطرات خود عامل بسیاری از بیماری‌ها شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان خاطر نشان کرد: مردم باید در هنگام خرید گوشت قرمز به لیبل و مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه‌ها و تاریخ تولید و انقضا در محصولات پروتئینی بسته‌بندی توجه کنند.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول