اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان زنجان:

ارتباط صحیح و منطقی صنایع با دانشگاه موجب آبادانی کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: ارتباط صحیح و منطقی صنایع با دانشگاه موجب آبادانی کشور می‌شود.

ارتباط صحیح و منطقی صنایع با دانشگاه موجب آبادانی کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، داود کارگرزاده ظهر امروز در نخستین جلسه کارگاه آموزشی شاعا (شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران) به غریب بودن دانشگاه و صنعت در کشور اشاره کرد و گفت: در صورتی که طرح شاعا در مراکز علمی و دانشگاهی کشور نهادینه شود، در آینده نزدیک ارتباط عمیقی بین دانشگاه و صنعت ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط دانشگاه و صنعت برای هر دو بخش مفید و سودمند است و اگر این حقیقت توسط هر دو بخش درک شود، توسعه صنعت و پیشرفت دانشگاه با حداکثر سرعت انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه ارتباط صحیح و منطقی صنایع با دانشگاه منتج به آبادانی و استقلال صنعتی و اقتصادی کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: امروزه هیچ کشوری در ارتباط میان صنعت و دانشگاه تردیدی به خود راه نمی‌دهد و لازمه پیشرفت اقتصادی، ارتباط مداوم و سازنده مراکز دانشگاهی با مراکز صنعتی و دستگاه‌های اجرایی کشور است.

وی در ادامه طرح شاعا را سرفصل ارتباط دانشگاه و صنعت دانست و با اشاره به ظرفیت‌های علمی سازمان ملی استاندارد ایران و پیوند دیرینه آن با مراکز صنعتی و واحدهای تولیدی، این سازمان را پل ارتباطی مراکز علمی با مراکز صنعتی عنوان کرد.

کارگرزاده در ادامه با تاکید بر انجام طرح‌های تحقیقاتی توسط دانشگاه‌ها افزود: باید دانشگاه‌ها به سمتی بروند که نتیجه هر طرح تحقیقاتی و پایان‌نامه دانشجویی، یک استاندارد ملی قابل استفاده در صنعت باشد.

لازم به ذکر است، در این کارگاه آموزشی که در دانشگاه زنجان برگزار شد، معاون پژوهشی، اعضای هیات علمی و برخی از کارشناسان آزمایشگاه‌های زیر پوشش شاعا و ... حضور داشتند.

انتهای پیام/73005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول