اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس خبر داد

راه‌اندازی فعالیت کارخانه سیمان خلخال پس از 2 سال

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی کارخانه سیمان الماس خلخال پس از 2 سال خبر داد.

راه‌اندازی فعالیت کارخانه سیمان خلخال پس از 2 سال

جلیل جعفری‌بنه خلخال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذار فعلی کارخانه سیمان خلخال به دلیل مشکلات عدیده و اعتباری قادر به ادامه فعالیت نبوده و عملیات اجرایی و احداثی کارخانه تعطیل شده بود، پس از پیگیری‌های مکرر و جلسات متعدد در نهایت راهکار لازم با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی در نظر گرفته شد تا این مجموعه فعالیتش را دنبال کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نظر به اینکه یکی از مشکلات این کارخانه که سال‌هاست از آغاز فعالیت احداثی آن می‌گذرد، بحث اعتبار بوده و سرمایه‌گذار فعلی توان بیش از این را در این زمینه نداشته، مقرر شد سرمایه‌گذار جدید در بحث تکمیل این پروژه مشارکت کند.

جعفری‌بنه خلخال خاطر نشان کرد:‌ خوشبختانه این امر مورد تصویب و مد نظر قرار گرفت و سرمایه‌گذار جدید با آمادگی کامل و تقبل 70 درصدی هزینه‌ها وارد شد.

وی در ادامه اضافه کرد:‌ این سرمایه‌گذار قادر است تا در کنار سرمایه‌گذار قبلی در تکمیل و به بهره‌برداری رساندن این پروژه فعالیت کند.

جعفری‌بنه خلخال بیان کرد: با به ثمر رسیدن تلاش‌های شبانه‌روزی در راستای حل مشکلات موجود در تکمیل این کارخانه طی جلسات متعدد با مسئولان وزارتخانه‌ها و مدیران عامل بانک‌ها، نهایتاً با جذب این سرمایه‌گذار که نیازی به تسهیلات بانکی ندارد، امیدواریم قسمتی از مشکلات اشتغال بیکاران جویای کار خلخال برطرف شود.

رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو مجلس ادامه داد: امیدوارم عملیات اجرایی مجدد کارخانه در روزهای آتی که با حضور مسئولان استانی صورت می‌گیرد، آغاز شود.

وی یادآور شد: با فعالیت مجدد این کارخانه انتظار می‌رود شاهد فعالیت و پویایی مردم در منطقه باشیم و براساس توافقات انجام شده پس از دو سال فعالیت‌های تولیدی کارخانه به شکل واقعی صورت گیرد.

رئیس فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی مجلس گفت:‌ همزمان با آغاز فعالیت عملیات اجرایی کارخانه سیمان الماس خلخال کلنگ گازرسانی به دهستان شال در بخش شاهرود نیز به زمین زده می‌شود.

جعفری‌بنه خلخال افزود: ‌طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، توسعه گازرسانی به سایر روستاها نیز باید صورت بگیرد.

کلنگ‌زنی شهرک صنعتی جدید خلخال

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: حضور سرمایه‌گذاران آن هم در شهرک‌های صنعتی سبب عمران و آبادانی و تولید و اشتغال در منطقه می‌شود و قیمت زمین‌های واگذاری به آنان در ترغیبشان مؤثر است.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در شهرک صنعتی خلخال با 25 هکتار زمین دیگر، زمینی جهت حضور واحدهای تولیدی وجود ندارد، همزمان با فعالیت مجدد کارخانه سیمان کلنگ احداث شهرک صنعتی جدید در خلخال در مساحتی حدود 50 هکتار به زمین زده می‌شود.

جعفری‌بنه خلخال در پایان اضافه کرد: هر چند به دلیل وضع اقتصادی حاکم در کشور اکثر واحدهای صنعتی و تولیدی در خلخال تعطیل شدند، اما امیدواریم با بهبود شرایط هم واحدهای قبلی آغاز به فعالیت کنند و هم واحدهای جدید در شهرک صنعتی احداث و راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول