اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا یک ماه آینده انجام می‌شود

بهره‌برداری از بزرگترین کارخانه تولید روغن کنجد کشور در اردکان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردکان در مجلس از بهره‌برداری بزرگترین و مدرن‌ترین کارخانه تولید روغن ارده و کنجد کشور تا یک ماه آینده در اردکان خبر داد.

بهره‌برداری از بزرگترین کارخانه تولید روغن کنجد کشور در اردکان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، محمدرضا تابش در بازدید از این واحد تولیدی با اشاره به اینکه این واحد بزرگترین و مدرن‌ترین کارخانه تولدی روغن کنجد در کشور است، اظهار داشت: این واحد تولیدی بیش از 10 درصد نیاز کشور به روغن را تامین خواهد کرد.

وی افزود: از آنجا که شهرستان اردکان با تولید روزانه 150 تن حلواارده، 70 تن ارده و 15 تن روغن ارده و کنجد در بیش از 120 واحد تولیدی، بالاترین میزان تولید محصولات کنجدی در کشور را به خود اختصاص داده، راه‌اندازی این واحد تولیدی از ضرورت‌ها بود.

تابش ادامه داد: اردکان از دیرباز از مهم‌ترین مراکز تولید محصولات کنجدی در کشور به شمار می‌رود و کیفیت محصولات تولیدی این شهرستان در کشور زبانزد خاص و عام  است به همین دلیل از چند سال پیش پیگیری‌های جدی به منظور راه‌اندازی یک واحد تولیدی تمام مکانیزه محصولات کنجدی انجام شد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با بهره‌برداری از بزرگترین و مدرن‌ترین کارخانه تولید روغن ارده و کنجد کشور در اردکان، علاوه بر افزایش کیفیت و ارزش غذایی محصولات کنجدی، بیش از 10 درصد نیاز سالانه مردم در کشور به روغن تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی محصولات خود را به روش سرد تولید می‌کند که به این واسطه کیفیت غذایی، پروتئین‌ها و ویتامین‌های این محصول حفظ می‌شود.

تابش با بیان اینکه سرانه مصرف روغن در کشور به 16.5 کیلوگرم به ازای هرنفر در سال رسیده است، این روند را برای سلامتی مردم مضر و مخاطره‌آمیز دانست.

نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: روغن ارده و کنجد به دلیل کلسترول و چربی پایین از اهمیت خاصی برخوردار است و می‌تواند به عنوان جایگزین روغن‌های جامد و مایع موجود به مصرف عموم برسد و میزان سلامتی مردم نیز افزایش یابد.

وی افزایش سطح زیرکشت کنجد در کشور و استان یزد، قطع شدن دست واسطه‌ها در واردات کنجد، اعطای ارز رقابتی و دولتی به واردکنندگان کنجد و اعطای تسهیلات کم بهره بانکی به تولیدکنندگان محصولات کنجدی را از جمله تمهیداتی دانست که به کاهش قیمت تمام شده روغن ارده و کنجد و گرایش بیشتر مردم به استفاده از این روغن گیاهی خواهد انجامید.

تابش بیان کرد: افزایش سطح زیرکشت کنجد در کشور و استان یزد،قطع شدن دست واسطه‌ها در واردات کنجد، اعطای ارز رقابتی و دولتی به واردکنندگان کنجد و اعطای تسهیلات کم بهره بانکی به تولیدکنندگان محصولات کنجدی از جمله تمهیداتی است که به کاهش قیمت تمام شده روغن ارده و کنجد و گرایش بیشتر مردم به استفاده از این روغن گیاهی سالم خواهد انجامید.

مدیرعامل این واحد تولیدی از اشتغال به کار 50 نفر در بخش‌های مختلف این کارخانه خبر داد و گفت: با افتتاح رسمی کارخانه، 150 نفر نیز به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

محمد شیربند، از سرمایه‌گذاری 50 میلیارد ریالی در این واحد تولیدی خبر داد و افزود: ظرفیت تولید روزانه روغن ارده و کنجد در این کارخانه پنج تن است که با توسعه این واحد و حمایت مسئولان، این میزان تا 20 تن در روز افزایش خواهد یافت.

وی از تامین بیش از 10 درصد نیاز سالانه کشور به روغن ارده و کنجد در این واحد خبر داد و گفت: با توجه به نیاز مردم به مصرف  انواع روغن همچنین بهداشتی بودن روغن‌های ارده و کنجد، این کارخانه می‌تواند در آینده بیش از 20 درصد نیاز مردم به روغن را تامین کند.

شیربند از تولید سالانه 2میلیون تن روغن ارده و کنجد همچنین 2میلیون تن کنجاله برای مصرف دام و طیور در این واحد اشاره کرد و اظهار داشت: در این واحد تولیدی علاوه بر تولید روغن ارده و کنجد انواع محصولات کنجدی مثل ارده و حلواارده نیز تولید و به صورت تمام مکانیزه بسته بندی خواهد شد.

انتهای پیام/2464/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول