اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار لرستان

خط انتقال گاز کارخانه آهک صنعتی پلدختر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار لرستان خط انتقال گاز کارخانه آهک صنعتی پلدختر افتتاح شد.

خط انتقال گاز کارخانه آهک صنعتی پلدختر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، استاندار لرستان در مراسم افتتاحیه خط انتقال گاز کارخانه آهک صنعتی پلدختر گفت: خط انتقال گاز کارخانه آهک صنعتی هیدراته لرستان به طول 20 کیلومتر با هزینه 100 میلیارد ریال به بهره‎برداری رسید.

حبیب‌الله دهمرده افزود: سوخت این کارخانه از مازوت (نفت کوره) به گاز طبیعی تغییر یافت که با این اقدام به میزان 30 درصد در سوخت کارخانه صرفه‎جویی ایجاد و کیفیت محصولات تولیدی افزایش و عمر مفید کوره‎ها بالا می‎رود.

وی کاربرد تولیدات کارخانه آهک صنعتی هیدرات‎های لرستان را مختلف و گوناگون دانست و گفت: تولیدات آن در صنایع مختلف از جمله پتروشیمی، پالایشگاه، نیروگاه‌ها، مجتمع‎های ذوب فلزات و غیره کاربرد دارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه 30 درصد محصولات این کارخانه به خارج از کشور صادر می‌شود، افزود: تولیدات این کارخانه امسال نسبت به سال گذشته 43 درصد افزایش یافته است.

دهمرده تصریح کرد: تولیدات کارخانه آهک صنعتی هیدراته لرستان سال گذشته 29 هزار و 500 تن بوده که امسال این رقم به 42 هزار و 500 تن افزایش یافته است.

استاندار لرستان گفت: با راه‌اندازی خط انتقال گاز این کارخانه طلسم افزایش هزینه سوخت شکسته شد.

این گزارش حاکی است، استاندار لرستان به همراه این هیئت از طرح مسکن مهر پلدختر بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت فیزیکی آن قرار گرفت.

دهمرده گفت: از محل تسهیلات بانکی 256 میلیارد ریال به مسکن مهر که به صورت 36 میلیارد ریال در بخش دولتی و 219 میلیارد ریال در بخش خود مالکین تامین و پرداخت شده است.

وی از عملکرد پیمانکار قبلی این پروژه انتقاد کرد و افزود: پیمانکار قبلی پروژه مسکن مهر پلدختر به دلیل ناتوانی در انجام کار خلع ید شد و برای پیشبرد موثر این طرح با انتخاب پیمانکار جدید، روند اجرا و پیشرفت کار بسیار مطلوب و مناسب شده است.

استاندار لرستان گفت: در مسکن مهر پلدختر، یک هزار و 866 واحد مسکونی شامل 624 واحد در بخش دولتی و یک هزار و 242 واحد نیز در بخش خود مالکین احداث شده که در بخش دولتی 570 واحد کار سفت کاری به اتمام رسیده و 70 واحد دیگر کار نازک کاری آن‌ها تمام شده است.

 دهمرده با بیان این که واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر پلدختر آماده واگذاری به متقاضیان است، افزود: سهم دولتی 36 میلیارد ریال و سهم مردمی (خودمالک)  219 میلیارد ریال در بخش خود مالکین تامین و پرداخت شده است.

استاندار لرستان با بیان این که زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای مشارکت را دولت و سرمایه‌گذاری در روند توسعه و عمران را بخش خصوصی فراهم کند، گفت: با توجه به این که بخش خصوصی برای تسریع در روند عمران و آبادانی هنوز تا نقطه مطلوب فاصله دارد و این مهم نیازمند همراهی و مشارکت است ولی مسیر حرکت و روند کار قابل قبول و قابل دفاع است.

انتهای پیام/2304/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول