اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تمسک ملت به اصل ولایت فقیه

نکونام: خواب پریشان دشمن برای ایجاد فتنه 92 هرگز تعبیر نمی‎شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مطمئن باشید که خواب پریشان دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی برای ایجاد فتنه 92، با تمسک ملت به اصل مترقی ولایت فقیه هرگز تعبیر نخواهد شد.

نکونام: خواب پریشان دشمن برای ایجاد فتنه 92 هرگز تعبیر نمی‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با سفارش مؤمنان به تقوای الهی و باور به معاد، اظهار داشت: با وجود اینکه حدود یک سوم آیات قرآن کریم به موضوع معاد اختصاص دارد، اما متأسفانه انسان نسبت به معاد دیرباور است.

وی، بسیاری از گرفتاری‌های امروز انسان را ناشی از همین عدم باور و اعتقاد به معاد عنوان کرد و ادامه داد: یقین به قیامت و معاد تأثیرات شگرفی بر فکر و زندگی انسان خواهد گذاشت.

امام جمعه شهرکرد به 23 اسفند سالروز صدور فتوای تاریخی تحریم توتون و تنباکو توسط میرزای شیرازی اشاره کرد و بیان داشت: 121 سال از صدور آن فتوای یک سطری می‎گذرد، اما همچنان زنده و الگوست، چراکه یک کشور و یک ملت را از ستم و غارت استکبار نجات و رهایی داد.

نکونام تصریح کرد: آن روز که استعمار انگلیس از طریق توتون و تنباکو بر ثروت و غیرت کشور ما سیطره یافته بود، با فتوای یک سطری یک فقیه عالم، شر خود را از سر ملت کم کرد، همچنان که امروز ما 34 سال است که با پیروی از ولایت فقیه شر استکبار و طاغوت را از این مملکت کم کرده‎ایم.

وی ادامه داد: انواع فتنه‎ها در طول این 34 سال از جمله فتنه 88 با تمسک ملت ایران به اصل مترقی ولایت فقیه خنثی شده و مطمئن باشید که خواب پریشان دشمنان و بدخواهان داخلی و خارجی برای ایجاد فتنه 92 نیز با تمسک به همین اصل هرگز تعبیر نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ما هیچ نگرانی در این باره نداریم، چراکه امام راحل راه را برای ملت روشن کردند و فرمودند؛ مادام که پشتیبان ولایت فقیه باشید، آسیبی به مملکت نخواهد رسید.

نکونام در ادامه به 22 اسفند سالروز صدور فرمان امام راحل برای تأسیس بنیاد شهید و نامگذاری این روز به عنوان روز بزرگداشت شهدا، اشاره کرد و افزود: هرچه از مقام و منزلت شهید گفته شود کم است، چراکه فهم ما از درک این جایگاه قاصر است، حفظ یاد شهدا و ادامه دادن راه آنان تنها کاری است که می‎توان برای ادای دین به شهدا انجام داد که در غیراینصورت به آنها جفا کرده‎ایم.

وی با گرامیداشت 11 تا 18 اسفند، هفته بزرگداشت کانون‎های فرهنگی هنری مساجد، عنوان کرد: همه همت کنیم تا مساجدمان را به معنای واقعی به کانون‎های اصلاح و تربیت تبدیل کنیم تا مساجد یکپارچه مرکز همدلی و مرکز وحدت و تربیت باشد.

امام جمعه شهرکرد در پایان تأکید کرد: پای جوانان باید به مسجد باز شود تا دل و فکرشان خدایی شده و با شیطان، طاغوت و استکبار بجنگند.

نکونام با بیان اینکه از ظرفیت بسیار عظیم مسجد به خوبی استفاده نمی‎شود، گفت: اگر بگوییم که امروز مساجد مظلوم‎ترین مکان‏ها در کشور است، گزاف نگفته‎ایم.

به گفته وی، بهره‎گیری از ظرفیت عظیم مساجد در کشور و تبدیل آنان به کانون‎های اصلاح و تربیت نیازمند خلاقیت، نوآوری، همدلی و امکانات است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین به هفته نیکوکاری اشاره کرد و گفت: مردم و به ویژه دانش‎آموزان تلاش کردند تا در این هفته با مشارکت خود به دریای عظیم احسان مردمی متصل شوند.

انتهای پیام/68004/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول