اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

حملات ضدانقلاب به شهید بهشتی یکی از فتنه‌های دهه 60 بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حملات ناجوانمردانه منافقان و ضدانقلاب به شهید بهشتی یکی از فتنه‌های دهه 60 بود.

حملات ضدانقلاب به شهید بهشتی یکی از فتنه‌های دهه 60 بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در نهمین یادواره شهید کریمپور و شهدای عملیات کربلای 5 در مسجد الزهرا (س) زاهدان با تبیین شان و جایگاه انبیاء و مقایسه آن با شهدای والامقام اظهار داشت: به نص صریح قرآن، شهیدان در برخورداری از حیات طیبه و تعقیب یک هدف، هم طراز هستند هر چند برخی از آنان نسبت به دیگران برتری دارند.

وی افزود: مسلمانان نسبت به برخی از پیامبران شناخت کاملی ندارند زیرا که از آن‌ها در قرآن بازگو نشده است و فقط تعداد 100 نفر از اسامی پیامبران در احادیث آمده است که ما حتی نسبت به شناخت این تعداد هم جهل بسیار سنگینی داریم.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: در دعای سمات زندگینامه برخی از پیامبران آمده است که ما درک درستی از آن‌ها نداریم و آنچه برای ما قابل فهم و درک است این است که پیامبران نسبت به یکدیگر درجه‌بندی شده‌اند.

سلیمانی ادامه داد: تعداد 124 هزار پیامبر با مدارج و مراتب متفاوت در روی زمین زندگی کردند که برخی از این بزرگان به مقام و درجه‌ای رسیدند که از جانب خداوند مورد خطاب مستقیم قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: برگزیدگان پروردگار در یک درجه و مقام نیستند و این قاعده و قانون برای علما و شهیدان نیز صدق می‌کند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هنگامی که از شهدای «عملیات کربلای 5» یاد می‌شود، این سوال در اذهان تداعی می‌شود که آیا همه آن‌ها در یک رتبه و جایگاه قرار دارند یا اینکه هر کدام از شهدا از امتیاز و جایگاه والا و خاصی برخوردار است.

سلیمانی گفت: کسانی که در راه خدا، جان خود را از دست می‌دهند در دنیای آخرت از مقام یکنواخت شهادت برخوردار می‌شوند اما مدارج آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

وی افزود: پیامبران در آخرت براساس لیاقت امتیاز بندی می‌شوند بنابراین شهیدان نیز از این قاعده و قانون مستثنی نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در این رابطه به شهیدان «کربلای حسینی و دیگر امامان شهید» اشاره کرد و بیان داشت: امتیازات شهدا از نیت و خلوص آنان پیداست هر اندازه نیت آدمی پاک‌تر و خلوص بالاتر باشد ارزش عمل هم والاتر است.

سلیمانی در ادامه سخنان خود حملات ناجوانمردانه منافقان و ضد انقلاب به شهید بهشتی را یکی از فتنه‌های دهه 60 عنوان کرد و گفت: در میان امواج سهمگین اتهامات غیر وارد و دور از منطق آن زمان، شهیدانی همچون بهشتی و کریمپور با اخلاص در عمل به دنبال تحقق اهداف انقلاب و آرمان‌های امام راحل بودند.

وی اضافه کرد: هر اندازه فداکاری بیشتر و عزم و اراده جدی‌تر باشد مقام شهید نیز بالاتر خواهد بود.

در پایان این مراسم، یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصیبت پرداخت.

سردار شهید «حاج محمدحسین کریمپور» دبیر حزب جمهوری اسلامی زاهدان و از یاران وفادار مقام معظم رهبری در ایام تبعید ایشان در ایرانشهر بود که در زمان حیات خود خدمات ارزشمند و جاودانه‌ای را به یادگار گذاشت و رهبری معظم انقلاب از ایشان به عنوان «شهید بهشتی» استان سیستان و بلوچستان یاد کرده‌اند.

این شهید والامقام در اسفند ماه سال 65 در عملیات «کربلای »5 به درجه عظمای شهادت نائل آمد.

این آیین با شکوه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، بسیجیان و همرزمان شهدا، مسئولان محلی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

انتهای پیام/75002/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول