اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

بصیرت تعطیل‌بردار نیست/ بصیرت مختص فتنه نبود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بصیرت مختص فتنه سال 88 نبود و همانطور که تربیت تعطیل‌بردار نیست، بصیرت هم تعطیل نمی‌شود.

بصیرت تعطیل‌بردار نیست/ بصیرت مختص فتنه نبود

 به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، خلیل رضایی ظهر امروز در همایش فصلی ناظران شورای نگهبان در شهرستان دشتی اظهار داشت: یکی از نکات مهمی که باید به نسل‌های فعلی و آینده و حتی به نسل اول انقلاب که درجا می‌زنند منتقل کنیم این است که به آنها یادآور شویم که این انقلاب متکی به شخص نبوده و نیست.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی اتکا به ساختاری است که حضرت امام (ره) برای این نظام تعریف فرمودند و این ساختارها باعث ماندگاری نظام شده است.

* ولایت فقیه و شورای نگهبان جز ساختارهای مهم نظام هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: قانون اساسی، ولایت فقیه، تفکیک قوا و شورای نگهبان از این ساختارهاست.

وی تصریح کرد: اگر ولایت فقیه و شورای نگهبان را از مجموع ساختارهای نظام جدا کنیم؛ نظام سیاسی الهی ما هیچگونه تفاوتی با سایر نظام‌ها ندارد.

رضایی افزود: نظام ما متفاوت با دیگر نظام‌هاست؛ به دلیل اینکه دو اصل مهم داریم و هیچ جای دنیا نظامی وجود ندارد که نظام ولایی باشد.

رضایی یادآور شد: حتی زمانی که  قانون اساسی تدوین می‌شد؛ خیلی از ملی‌گرایان، منافقان، برخی از احزاب، گروه‌ها و گروهک‌ها می‌خواستند بحث ولایت فقیه در قانون اساسی نباشد.

وی عنوان کرد: دلیل فاصله گرفتن آن زمان خواص این بود که نگذارند این اتفاق بیفتد و به دنبال این بودند که بعد از رحلت حضرت امام(ره) جامعه و مردم سردرگم شود و این نظام استمرار و تداوم نداشته باشد.

* شورای نگهبان همیشه مورد هجمه بوده است

رضایی افزود: بعداً از اینکه مردم به قانون اساسی رأی قاطع دادند؛ حملات زیادی بر علیه ولایت فقیه صورت گرفت و هم‌اکنون هم هست و در آینده هم خواهد بود؛ به این دلیل که بحث حق و باطل است و این موضوع از زمان هابیل و قابیل بوده و تاکنون هم هست و ادامه خواهد داشت.

رئیس سابق دفتر نظارت بر انتخابات استان بوشهر خاطرنشان کرد: در فتنه 88 برجسته‌ترین شعارها بر علیه ولایت فقیه و ولی فقیه بود که نشأت گرفته از خصومت و دشمنی است و امروز هم در شبکه‌های وابسته به استکبار جهانی این شعارها را سر می‌دهند.

رضایی بیان داشت: در فتنه 88 علیه شورای نگهبان شعار می‌دادند؛ چراکه شورای نگهبان هم در حق قوانین و هم بررسی صلاحیت‌ها همیشه مورد هجمه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ابراز داشت: از اول انقلاب تاکنون هجمه‌های زیادی بر علیه شورای نگهبان بوده است.

رضایی اضافه کرد: در این نظام و انقلاب بحث ولایت فقیه و شورای نگهبان خیلی مهم است و شما ناظران شورای نگهبان به اهمیت موضوع پی بردید و دارای بصیرت، سیاست سیاسی، اجتماعی و دینی هستید.

* دشمن از هر کوششی برای تضعیف ولایت فقیه دریغ نمی‌کند

رضایی گفت: بصیرت مختص فتنه سال 88 نبود و همانطور که تربیت تعطیل‌بردار نیست، بصیرت هم تعطیل نمی‌شود و همیشه باید آماده، آگاه و بصیر باشیم و مسائل اطراف خودمان را رصد کنیم.

وی افزود: اخبار و اطلاعات سیاسی ناظران هیئت نظارت و شورای نگهبان حتماً باید به‌روز باشد.

رضایی ادامه داد: شما ناظران، نقش خواص را دارید و می‌توانید عوام را از مسائل پشت پرده آشنا کنید و سره را از ناسره تشخیص دهید.

وی تصریح کرد: دشمن از هرکوششی برای تضعیف رکن رکین انقلاب یعنی ولایت فقیه و نهادهایی که ارتباط مستقیم با ولی امر مسلمین دارند، دریغ نمی‌کند.

رضایی در پایان تأکید کرد: در دفاع مقدس همه جهان یک طرف و نظام جمهوری اسلامی یک طرف بود و در جنگ نرم و اقتصادی دشمن نیز چنین است؛ چراکه دشمن اهداف زیادی را دنبال می‌کند و عمده‌ترین آن این است که مردم را از نظام جدا کند.

انتهای پیام/66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول