اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌‌شرقی:

دشمنان برای فتنه‌انگیزی در انتخابات برنامه‌ریزی کرده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌‌شرقی با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 88 گفت: از جمله موضوعاتی که دشمنان برای فتنه‌انگیزی برنامه‌ریزی کرده‌اند موضوع انتخابات است.

دشمنان برای فتنه‌انگیزی در انتخابات برنامه‌ریزی کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، محمدعلی نصرتی در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان، با بیان اینکه انتخابات متعلق به همه است و برای کار شایسته در این عرصه الزاما باید همه مقدورات را به صحنه بیاوریم، اظهار کرد: شأن مسئولیت مدیران در نظام اسلامی، فراهم کردن زمینه احقاق حقوق مردم است و همه باید با تمام وجود و بدون منت در این عرصه تلاش کنند.

وی مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود را یکی از دستاوردهای باارزش انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: آحاد مردم در ایجاد ملزومات نظام و تثبیت و پایداری آن سهیم بوده‌اند و باید این امر را به عنوان دستاورد نظام پاس بداریم.

نصرتی با بیان اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی قابل مقایسه با رژیم ستمشاهی نیست، افزود: قبل از انقلاب اسلامی، انتخابات یک امر فرمایشی و یکسویه بود و مردم هیچ نقشی در آن نداشتند و اغلب کسانی که سرسپرده قدرت‌های آن زمان بودند در مصدر امور قرار می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی همه‌جانبه است، اظهار داشت: یکی از جنبه‌های این انقلاب، فراهم کردن فضای مناسب برای کسانی است که از متن جامعه برخاسته و می‌خواهند خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.

نصرتی افزود: در طول 34 سال عمر با برکت انقلاب اسلامی بیش از 30 انتخابات در کشور برگزار شده که چنین دستاورد ارزنده‌ای در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در خرداد سال 92، گفت: هر دوی این انتخابات از اولویت‌های نظام است که در سال آینده به حول و قوه الهی برگزار خواهد شد و تمام اراده‌ها برای ایجاد بستر مناسب، امن و سالم برای این رویداد مهم سیاسی بسیج شده است.

وی تصریح کرد: آن‌چه در این موضوع اصل است و به طور عمده دنبال می‌شود بحث سلامت انتخابات و ایجاد امنیت کامل برای حضور حداکثری واجدین شرایط رای دادن در پای صندوق‌های رای است.

نصرتی افزود: امیدواریم انتخابات آینده باعث انسجام و همگرایی ملی در کشور شود و در فضای حاصل از آن، نظام اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمنان، بیمه و فرصت مجددی برای پیمودن ادامه مسیر توسعه و پیشرفت ایران اسلامی فراهم شود.

وی با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 88، خاطرنشان کرد: از جمله موضوعاتی که دشمنان برای فتنه‌انگیزی برنامه‌ریزی کرده‌اند موضوع انتخابات است و قطعا بدخواهان نظام مانند همیشه در انتخابات آینده نیز به دنبال ماجراجویی خواهند بود.

نصرتی تاکید کرد: انشاءالله با تدابیر شایسته رهبر معظم انقلاب، بصیرت و هوشیاری مردم و همت و غیرت متولیان امر، انتخابات سال 92 در فضایی کاملا امن و آرام محقق خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی همچنین به اهمیت وظایف این ستاد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اعضای ستاد انتخابات استان تجربه لازم و کافی را در خصوص وظایف خود دارند؛ با این حال وظایف کمیته‌های ستاد انتخابات باید به طور مکرر مرور شود و هماهنگی و همگرایی بین اعضای این ستاد هر روز اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر آموزش دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، اظهار داشت: آموزش و مهارت‌افزایی جزو ملزوماتی است که دائما باید مورد توجه قرار گیرد و در هر مجال مهارت‌ها و شیوه‌های فعالیت در این عرصه مورد بازنگری قرار گیرد.

ایوب حقیقی، جانشین رئیس ستاد انتخابات استان هم در این جلسه با برشماری برخی از اقدامات انجام شده در این ستاد، گفت: زیرساخت‌های لازم برای این که اعضای ستاد انتخابات وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند فراهم شده است.

در ادامه این جلسه اعضای کمیته‌های هشت‌گانه ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نقطه نظرات خود را در خصوص وظایف کمیته‌های مربوطه ارایه کردند.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، روز جمعه 24 خرداد سال 92 به طور همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/60002/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول