اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تهران در مجلس مطرح کرد

برنامه مشترک فتنه و جریان انحرافی برای انتخابات/ سه رقیب جدی اصولگرایان

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: با توجه به تجربه دوران اصلاحات و سازندگی و الگوبرداری آنها از غرب تنها راه محتوم مسیر انقلاب برای ادامه راه توجه به گفتمان پیشرفت انقلاب اسلامی است.

برنامه مشترک فتنه و جریان انحرافی برای انتخابات/ سه رقیب جدی اصولگرایان

به گزارش خبر‌گزاری فارس از زاهدان، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ‌امروز در جمع اصولگرایان استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب اسلامی ما دو ویژگی مهم دارد یکی هدف غایی آن و دیگری وحدت و اتحاد مردم گفت: ویژگی سوم نیز رهبری پیامبرگونه شخص امام و بعد از ایشان رهبر معظم انقلاب است که در شرایط سخت چالش ها را برای انقلاب اسلامی به فرصت تبدیل کردند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه این دو ویژگی برای استمرار راه و آینده کشور ضرورت دارد تصریح کرد: ما امروز در میانه راه هستیم و هنوز به انتها و غایت انقلاب اسلامی نرسیدیم و در این بین رسالت سنگینی بر عهده همه ماست.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اینکه شرایط کنونی ما دارای پیچیدگی و سختی خاصی شده است گفت: امروز تشخیص حق و باطل سخت شده است اما در همین شرایط سخت اگر کسی به اندازه ظرفیت خودش و به همین میزان درست تشخیص دهد و عمل کند بسیار مفید است.

زاکانی با بیان اینکه امروز برای ادامه مسیر انقلاب نیاز به نقشه راه داریم تا مسیر را به درستی طی کنیم و توصیه های زیادی برای ادامه مسیر انقلاب ارایه شده است، گفت: ما تا به امروز سه تجربه را در کشورمان داشته‌ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: ابتدا حرکت در مسیر اقتصاد دولتی بود که آن را در اوایل انقلاب تجربه کردیم. استفاده از این روش باعث شد تا کشور را با حداقل ها بتوانیم اداره کنیم و نرخ تورم را بر روی 9.2 نگه داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه این روش ضعف هایی را نیز در پی داشت گفت: علاوه بر مشکلاتی که از رژیم سلطنتی شاه به جا مانده بود، تحریم ها و مهاجرت اتباع برخی کشورها به ایران و فراتر از همه 8 سال دفاع مقدس، اشکالات جدی نیز در مدل اداره کشور وجود داشت.

وی افزود: دولت در آن زمان باری را که بر عهده مردم بود، به آنها واگذار نکرد و خودش به تنهایی به دوش کشید.

زاکانی ادامه داد: در دیداری که در مجلس هشتم با مقام معظم رهبری داشتیم ایشان فرمودند در آن زمان من از رفتار و اداره کشور توسط دولت تعجب می کردم چرا که بار ملت را به جای واگذاری به مردم خودش به دوش می کشید در حالی که مردم خودشان باید در حوزه اقتصاد وارد می شدند و کار انجام می دادند.

وی همچنین افزود: تجربه دوم بعد از دفاع مقدس بود که مدل های توسعه غربی نقشه راه برای انقلاب شد و جهت گیری انقلاب در همین ایام از مسیر خارج شد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه کشور 16 سال این روش را تجربه کرده است گفت: در زمان هاشمی، اقتصاد به روش توسعه غربی بود و در زمان خاتمی نیز بعد سیاسی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفت. آنها تنها مانند غرب به بعد مادی توجه داشتند و از بعد معنوی و اسلامی غافل شدند.

وی اظهار داشت: روش پیش گرفته شده در این 16 سال خیرات و برکاتی نیز برای کشور داشت اما ضرر و زیان آن برای کشور به مراتب بیشتر بود و این موضوع در زمان خاتمی با تشدید یافتن الگوی غلط سیاسی و فرهنگی ادامه پیدا کرد.

زاکانی الگوی سوم برای انقلاب اسلامی را الگوی پیشرفت اسلامی خواند و اظهار داشت: این الگو بهترین، مناسب‌ترین و کامل‌ترین روش برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی است چرا که در آن هم به بعد مادی و معنوی، هم به فرد و هم به جامعه توجه شده است.

وی پیروزی در انتخابات سال 84 را عامل زنده شدن گفتمان انقلاب اسلامی خواند و گفت: تمام خیرات و برکات و خدماتی که در طول این 8 سال در دولت انجام شد برگرفته از نسخه اصلی اصولگرایی است و هر جا که کاستی، ضعف و یا اشکالی دیده می شود دلیل آن به خاطر عملکرد افراد و فاصله گرفتن و بی توجهی به اصولگرایی است.

نماینده مردم تهران با بیان این که در آستانه یک انتخاب مجدد هستیم گفت: ما دیگر از الگوی اول نمی توانیم استفاده کنیم و دیگر توجهی در جامعه به آن نیست اما الگوی اصولگرایی و گفتمان انقلاب اسلامی مسیری است که می توان با توجه به آن ادامه مسیر انقلاب را پیمود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در بیاناتشان فرموده بودند که راه محتوم ما برای آینده انقلاب همین مسیر گفتمان پیشرفت اسلامی است اظهار داشت: دشمن 34 سال است که به فکر نابودی انقلاب اسلامی می باشد. اما با گذشت سال ها این انقلاب به بلوغ رسیده و با وجود ولایت فقیه و رهبری چالش های پیش روی آن به فرصت تبدیل شده است.

زاکانی اظهار داشت: امروز آستانه تحمل دشمن در حال تمام شدن است و می خواهد با تحریم، ایجاد اختلاف بین مسئولان و ایجاد فضاهای امنیتی به انقلاب ضربه بزند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر دشمن خارجی و ضد انقلاب در عرصه سیاسی کشور نیز رقبایی وجود دارند که می خواهند جهت گیری اصولگرایی در کشور را تغییر دهند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه شعارهای "سازندگی" در دوران هاشمی، «آزادی» در دوران خاتمی و «عدالت» در دوره احمدی نژاد شعارهای ارزشی اصولگرایی است، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی 29 خرداد سال 85 ، هشت ویژگی اصولگرایی را برشمردند که سازندگی، آزادی و عدالت جزو آنها می باشد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این سه شعار ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که فراتر از این سه ویژگی است و ما می گوییم با گفتمان پیشرفت اسلامی باید هر 8 ویژگی که رهبر معظم انقلاب فرمودند مورد توجه قرار گیرد.

زاکانی گفت: یک دولت اصولگرایی نسبت به سازندگی و آبادانی کشور، ایجاد فضای باز سیاسی و دقت و توجه به عدالت و زمینه فعالیت های عادلانه را یک اصل برای خود می داند و حرکت های اصلاحی در جامعه را در چارچوب قانون اساسی در پی می گیرد.

وی اظهار داشت: ما در آینده سه مخالف جدی مقابل گفتمان انقلاب و اصولگرایی داریم. ابتدا جریان دوم خرداد است که فتنه نیز در دل آنها می باشد و خطر دوم مربوط به هاشمی می شود که اخیراً اعلام کرده است همان مسیری که قبلاً من می رفتم درست بوده و بازگشت به آن باعث حل مشکلات می شود.

نماینده مردم تهران خطر سوم را از ناحیه کسانی دانست که امروز در قدرت هستند، مسئولیت دارند و تلاش می کند مسئولیت خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه این سه جریان نقاط اشتراک و هماهنگی جدی با هم دارند گفت: هر سه گروه شعار «انتخابات آزاد» را برای انتخابات سر می دهند.

زاکانی اظهار داشت: نقطه اشتراک این سه جریان این است که یکی از راه حل های برون رفت از مشکلات داخلی را نگاه به بیرون و مذاکره به آمریکا می دانند و نقطه اشتراک دیگر بین آنها از بین بردن و یا تغییر جهت گیری های اصولگرایی در کشور است.

وی تصریح کرد: این سه جریان به عنوان رقبا و مخالفان اصلی جریان اصولگرایی در مقام عمل نیز در برخی نقاط با هم هماهنگ هستند و قصد دارند با یک هم افزایی به سراغ اصولگرایی بیایند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه در مقابل این سه جریان خطرناک، اصولگرایان قرار دارند که قصد دارند مشکلات به وجود آمده در طول این چندین دوره را برطرف کرده و تمامی کارهای خوب و محاسنی را که تا به الان انجام گرفته ادامه داده و افزایش دهند گفت: جایگاه و شان انقلاب و مردم ما این چیزی نیست که امروز شاهد آن هستیم.

وی اظهار داشت: چند نکته باید در انتخابات پیش رو از سوی اصولگرایان رعایت شود اول این که منافع ملی و انقلاب را به منفعت شخصی و گروهی ترجیح ندهند. چرا که یک واقعیت جدی امروز ما ضرورت حفظ جهت گیری در کشور است.

زاکانی در ادامه تصریح کرد: اگر سه جریان مذکور به عنوان رقبای اصولگرایان در صحنه حاضر باشند و تلاش‌شان برای از بین بردن جهت گیری اصولگرایی باشد تلاش ما برای رسیدن به وحدت و معرفی یک نامزد در انتخابات است و در صورتی که این خطر به هر دلیلی وجود نداشته باشد تکثر نامزدها و رقابت اصولگرایان برای ایجاد شور و نشاط در جامعه اشکالی ندارد.

وی اظهار داشت: شان امروز مردم و جامعه اسلامی این چیزی نیست که امروز شاهدیم و مشکلات اقتصادی و معیشت مردم با تدبیر بهتر مسئولان قابل حل شدن است.

دبیرکل جمیعت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان این که برای حل مشکلات کشور باید نخبگان و بهترین‌ها در هر زمینه ای کار را بر عهده بگیرند گفت: این گونه تعبیر می کنم که ما به ژنرال نیاز نداریم و تنها سرباز برای تصدی مسئولیت‌ها و انجام کارها می خواهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: این در حالی است که پیامبر اعظم (ص) فرمودند اگر کسی خودش را نامزد کاری کند در حالی که بهتر از او نیز برای تصدی آن جایگاه وجود دارد به خدا، پیامبر و مردم خیانت کرده است. همچنین رسول خدا در حدیث دیگری می فرماید اگر کسی مسئولیتی را بر عهده گرفت و فردی نالایق را در یک پستی گمارد در حالی که افراد بهتر از او نیز پیدا می شوند باز به خدا و پیامبر و مردم خیانت کرده است.

زاکانی با بیان اینکه جامعه به یک تحول و پیشرفت نیاز دارد اظهار داشت: نیروهای اصولگرا و مردم باید در آستانه انتخابات پیش رو دقت بیشتری داشته باشند مبنی بر اینکه چه کسی یا گروهی را می خواهند برای تصدی این پست انتخاب کنند.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: ما باید از زاویه نیاز و اقتضای انقلاب انتخاب خودمان را انجام دهیم و کسانی را انتخاب کنیم که از بن دندان به اسلام ناب محمدی معتقد بوده و به معنای واقعی کلمه ولایتمدار باشند.

وی در ادامه افزود: روسای جمهور ما در سه دوره قبلی و چند دوره قبل تاکنون خودشان را در عرض ولایت می دیدند و به نوعی برای خودشان سیاست گذاری می‌کردند.

زاکانی اظهار داشت: حدود 5 سال است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را اقتصادی اعلام می کنند و چندین سال است که مکرراً درباره مفاسد اقتصادی تذکراتی را می دهند اما تاکنون شاهد تدبیری درست برای این تذکرات و تاکیدات نبودیم. ایشان همچنین در دوره دوم خرداد و سازندگی نیز تذکرات مکرری در خصوص مسایل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی داشتند که متاسفانه دولت‌های وقت توجه ویژه‌ای به آن نداشتند.

انتهای پیام/75004/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول