اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهنوج تأکید کرد

لزوم ایجاد نقشه راه برای عدم بدهی‌ بانکی کشاورزان

خبرگزاری فارس: فرماندار کهنوج گفت: باید یک نقشه راه داشته باشیم تا سردرگمی‌های گذشته و بدهی‌های مختلف بانکی در بخش کشاورزی را به وجود نیاوریم.

لزوم ایجاد نقشه راه برای عدم بدهی‌ بانکی کشاورزان

عباس اطمینانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: همه شاهد بودند که در گذشته زمان تولید خیارسبز، گوجه و پیاز و ... چه مشکلاتی داشتیم و دچار بحران شده و کلی هم ضرر روی دست کشاورز و تولید کننده و مردم ما می‌ماند.

وی تصریح کرد: همیشه به دنبال راهی برای برون‌رفت از این حلقه مفقوده بودیم و تا به امروز هیچ تدبیر با ثباتی که کمک کند تا کشاورز ما از اول کار تا آخر، کارش را با خیال راحت حساب کند که چه قدر هزینه کند و چقدر برداشت کند.

اطمینانی افزود: امروز دریچه‌هایی از این حالت برای کشاورزان ما باز شده است که از همین ابتدا با خریدار خارجی قرارداد می‌بندند و با توجه به خواست آنها محصول را تولید می‌کنند. 

وی ابراز داشت: همان‌طور که بذر خوب و زمین خوب را آماده می‌کنیم، باید یک نقشه راه داشته باشیم تا این سردرگمی‌های گذشته و بدهی‌های مختلف بانکی را به وجود نیاوریم و نتیجه آن این بود که اکثر گلخانه‌های کهنوج تعطیل شدند.

فرماندار کهنوج بیان داشت: این موقعیت استثنایی که منطقه ما در آن قرار گرفته است، بهترین منطقه برای فعالیت‌های کشاورزی است که باید از آن نهایت استفاده را ببریم و کار باید علمی باشد و نتیجه‌ای برای کشاورز داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان باید با مسئولان هماهنگ باشند، اظهار داشت: اگر گفتند پیاز و یا گوجه کشت نشود، نباید بکارند و البته این سیاست باید همگون باشد و هر هفت شهرستان را در بر بگیرد.

وی اذعان کرد: در حال حاضر بالغ بر 15 میلیارد اعتبار کشاورزی با سود هفت درصد در اختیار است، اما هیچ کس نیست که استفاده کند و هر کسی را برای دریافت اعتبار معرفی می‌کنیم، بدهکار است.

فرماندار کهنوج خاطر نشان کرد: کل بدهی بانک کشاورزی و بیشتر آن مربوط به دو کشاورزی بود که بومی هم نبودند که ما فشار آوردیم به مسئولان بانک که اول بدهی این دو بدهکار غیربومی را بگیرید و بعد کشاورزان کهنوجی که همه بدهی این کشاورزان را جمع کنیم اندازه بدهی آن دو نفر نمی‌شود.

انتهای پیام/80008/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول