اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی زنجان:

ارائه خدمات هدفمند کوتاه مدت از اهداف کمیته امداد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی زنجان گفت: ارائه خدمات هدفمند کوتاه مدت به مددجویان از اهداف کمیته امداد است.

ارائه خدمات هدفمند کوتاه مدت از اهداف کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهرام ولی‌زاده ظهر امروز در دیدار با استاندار زنجان با تبریک فرا رسیدن 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 34 سال پیش کمیته امداد زمانی تاسیس شد که حاکمیت هنوز تثبیت نشده بود، که این امر نشان از درایت امام راحل و توجه ایشان در رسیدگی به امور محرومین جامعه است.

وی با اشاره به اینکه امداد پس از تاسیس با هدایت‌های داهیانه امام راحل و پس از ایشان مقام معظم رهبری به توفیقات بسیاری نائل آمده است افزود: خوشبختانه در طول فعالیت امداد قدم‌های موثری در برقراری عدالت اجتماعی برداشته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه با اشاره به نقش محوری امداد در محرومیت‌زدایی افزود: همانگونه که جهاد دانشگاهی نقش راهبردی در تهیه و تنظیم جبنش‌های نرم‌افزاری دارد، امداد نیز در استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی و محرومیت‌زدایی از جامعه نقش بی‌بدیلی را داراست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های تحولی کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت این نهاد و در دهه پیشرفت و عدالت اشاره کرد و گفت: در این دهه در نتیجه برنامه‌های تحولی و رویکرد جدید امداد که برگرفته از مطالبات مقام معظم رهبری است، توانمندسازی محور برنامه‌های امداد قرار گرفته است و این امر بیش از هر زمان دیگری مهمترین راهبرد امداد محسوب می‌شود.

ولی‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر امداد با برنامه‌های به‌روز مسئله توانمندسازی را دنبال می‌کند و با فعل و انفعالات صورت گرفته شاهد جمعیت مستمری‌بگیر این نهاد هستیم.

* خروج سالانه 10 درصد جمعیت زیر پوشش از چرخه حمایتی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جامعه هدف امداد را گروه‌های خاصی تشکیل می‌دهند، افزود: زنان سرپرست خانوار،‌خانواده‌های زندانی، خانواده‌هایی که مطلقه هستند، دختران بازمانده از تحصیل، خانواده‌های بیمار، خانواده‌های زندانی از جمله خانواد‌ه‌هایی هستند که زیر پوشش امداد بوده و سالانه به صورت تک و چند خدمتی از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند می‌‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 46 هزار مددجو در قالب 22 هزار خانوار شامل 4.46 درصد از جمعیت استان، زیر پوشش کمیته امداد زنجان هستند، گفت: از این تعداد 32 درصد جمعیت زیر پوشش را مردان و 68 درصد را زنان تشکیل می‌دهند که نسبت به میانگین کشوری جمعیت زیر پوشش زن در استان زنجان بالا است که این وظیفه امداد را در برنامه‌ریزی‌ها سنگین‌تر می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان تصریح کرد: همچنین از نظر خانوار نیز 42 درصد مردان سرپرست خانوار بوده و 58 درصد نیز زنان سرپرست خانوار هستند و در حوزه سلامت بیش از 31 میلیارد و 500 میلیون تومان در قالب هزینه‌های درمانی، بیمه‌های اجتماعی، کمک معیشت، امر ازدواج، وام‌های قرض‌الحسنه هزینه شده است که 72 درصد این رقم را اعتبارات دولتی و 28 درصد را اعتبارات مردمی تشکیل می‌دادند.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 3 هزار و 666 نفر دانش‌آموز معادل 9 درصد از جمعیت کمیته امداد و یک‌هزار و 130 نفر طلبه و دانشجو که 13 نفر از آنها از نخبگان کشوری هستند، زیر پوشش کمیته امداد استان زنجان هستند، افزود: خوشبختانه علی‌رغم کاهش مددجویی شاهد افزایش جمعیت دانش‌آموزی هستیم که خدمات ارائه شده به این گروه نیز دارای 600 درصد افزایش نسبت به سال گذشته است.

* ساخت و تعمیر 5 هزار واحد مسکونی مددجویی

ولی‌زاده به اقدامات صورت گرفته در زمینه مسکن نیز اشاره کرد و گفت: در دولت نهم و دهم بیش از 5 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی ساخته و تعمیر شده است که در طول فعالیت این نهاد بی‌سابقه است.

وی در پایان با اشاره به مجهز شدن امداد به سیستم اتوماسیون اداری، Paper Less گفت: همچنین ارائه 899 خدمت در بحث معاضدت‌های حقوقی نیز از دیگر اقداماتی است که در سال‌جاری و توسط کمیته امداد صورت گرفته است.

انتهای پیام/73005/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول