اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل:

کمبود نیروی انسانی در اورژانس / مشکل ناوگان ترابری نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل از کمبود نیروی انسانی در مرکز اورژانس 115 استان اردبیل خبر داد.

کمبود نیروی انسانی در اورژانس / مشکل ناوگان ترابری نداریم

محمد جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: همکاران ما سعی دارند به تمام تماس‌های تلفنی که صحت آ‌ن مورد تایید است به سرعت پاسخ دهند تا شرمنده مردم در امدادرسانی سریع نباشیم.

وی با اعلام اینکه تمام مکالمات در سیستم ضبط شده و ماموریت‌های کاذب از ماموریت‌های ضروری درست و دقیق تشخیص داده می‌شود، عنوان کرد: زمان اعزام نیرو و مراجعه آن به مرکز و انجام عملیات کاملاً مشخص است و ما بر اساس نرم و استاندارد جهانی این خدمات را انجام می‌دهیم و هیچ کمبودی را نیز از لحاظ ناوگان موتوری و ترابری نداریم.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل یادآور شد: بر اساس استانداردهای جهانی به ازای یک میلیون نفر باید یک دستگاه اتوبوس - آمبولانس وجود داشته باشد که در استان اردبیل ما به جای یک مورد دو دستگاه اتوبوس - آمبولانس داریم که حتی فراتر از استاندارهای جهانی و کشوری است.

جعفرزاده گفت: بر اساس همین استاندارد‌ها به ازای هر 30 هزار نفر جمعیت باید یک دستگاه‌ آمبولانس مجهز وجود داشته باشد که ما از این لحاظ نیز هیچ مشکل و کمبودی نداریم و تنها کمبود ما نیروی انسانی است که امیدواریم با استخدام‌ها و جذب نیرو در سال‌های آینده بتوانیم این کمبود را برطرف کنیم.

این مسئول از پوشش تمام جاده‌های اصلی استان با خدمات اورژانس 115 خبر داد و افزود: ما بعد از جاده‌های اصلی و فرعی اولویت‌ دیگرمان را پوشش جاده‌های روستایی قرار دادیم به طوری که سعی می‌کنیم به دلیل افزایش حوادث در جاده‌های روستایی از سال آینده پوششمان را در این حوزه تقویت کنیم.

انتقال جسد وظیفه اورژانس است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتشار خبری کذب در یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر اینکه اورژانس وظیفه‌ای در انتقال جسد ندارد، به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: بر اساس قانون انتقال اجساد از محل حادثه بر عهده اورژانس است و در این زمینه ما از توان هلال احمر نیز استفاده می‌کنیم اما در این بین اولویت اول انتقال مصدومان حادثه است که بر اساس تاکید مسئولان استانی سعی خواهیم کرد در انتقال سریع‌تر اجساد نیز از توانمان استفاده کنیم.

وی در پایان سخنان خود به رتبه برتر اورژانس استان در ارزیابی طرح‌های مختلف طول سال اشاره کرد و اذعان داشت: اورژانس اردبیل جزو سه استان برتر در ارائه خدمات مختلف همچون نوروزی است و روابط عمومی اورژانس نیز توانسته است به خاطر عملکرد مطلوب جایگاه برتر کشوری را به دست آورد.

انتهای پیام/62003/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول