اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای اجرای طرح نهضت سبز

62 هزار اصله نهال بین متقاضیان آبیکی توزیع شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک گفت: در راستای اجرای طرح نهضت سبز و احداث بادشکن در اطراف مزارع حوزه استحفاظی شهرستان آبیک، 62 هزار و 500 اصله نهال بین متقاضیان توزیع شد.

62 هزار اصله نهال بین متقاضیان آبیکی توزیع شد

حمیدرضا رضانژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی 62 هزار و 500 اصله نهال از گونه‌‌های جنگلی بین متقاضیان از جمله شرکت‌های کشت و صنعت و نیز مراکز نظامی توزیع شد.

وی از برگزاری جشن طبیعت در دبستان ابتدایی شهید بیک‌پور شهر آبیک خبر داد و افزود: در هفته منابع طبیعی به منظو‌ر توسعه فضای سبز در بالا دست شهر آبیک با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی کاسپین جشن درختکاری در شهرک صنعتی آبیک برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: با حضور جانبازان، جمعیت هلا‌ل احمر، بسیج سازندگی و اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک، جشن درختکاری در هفته منابع طبیعی در مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود.

رضانژاد از برگزاری جشن درختکاری در پادگان شهدای جوادنیا با حضور مسئولان استان قزوین در روز یک‌شنبه 21 اسفند خبر داد.

احداث بادشکن زنده در روستای نودوز

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک از احداث بادشکن در اطراف مزارع 90 هکتاری شرکت کشت و صنعت علی‌آباد روستای نودوز از توابع بخش بشاریات شهرستان آبیک در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: سه هزار و 800 اصله نهال از گونه‌های صنوبر و سنجد در اطراف این شرکت کاشت می‌شود.

رضانژاد خاطر نشان کرد: طرح زراعت چوب با گونه‌های صنوبر در سطح هفت هکتار از اراضی شرکت مگسال واقع در بخش بشاریات اجرا می‌شود.

وی افزود: گونه صنوبر اصلاح شده نسبت به خشکی مقاوم و با آب و هوای منطقه سازگاری دارد و در طول سال قطر 10 سانتیمتر را خواهد داشت.

این مسئول تصریح کرد: با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک به مناسبت هفته منابع طبیعی مسابقه بزرگ نقاشی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی شهرستان آبیک برگزار می‌شود.

رضانژاد یادآور شد: در روستاهای زرگر، خرم‌پشته و قشلاق با همکاری مردم روستاها درختکاری صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/77006/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول