اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد

توزیع 800 هزار نهال رایگان در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از توزیع 800 هزار نهال رایگان در هفته منابع طبیعی در استان خبر داد.

توزیع 800 هزار نهال رایگان در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رحمت‌الله رحمانی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی اظهار کرد: 15 تا 21 اسفند‌ ماه فصل رویش درختان، هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

وی جنگل را سرمایه ملی عنوان کرد و افزود: منابع طبیعی تنها متعلق به نسل حاضر نیست و به تمام نسل‌ها تعلق دارد و باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

رحمانی گیلان را استانی کوچک و متراکم خواند و تصریح کرد: یک میلیون و 110 هکتار از مساحت یک میلیون و 147 هزار هکتاری استان را منابع ملی تشکیل می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه گیلان 565 هزار هکتار جنگل دارد، خاطرنشان کرد: 254 هزار هکتار مرتع در استان وجود دارد ضمن اینکه گیلان دارای چهار هزار و 589 هکتار اراضی ساحلی، ‌هزار و 645 هکتار اراضی مستحدثه، 97 هزار و 864 هکتار اراضی موات و ... است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان وجود آب شرب، کشاورزی مطلوب و گردشگری را به دلیل وجود منابع طبیعی در استان دانست و خاطرنشان کرد: بیش از 65 هزار هکتار جنگل‌کاری از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در گیلان انجام شده است.

وی با اشاره به 15 هزار هکتار توسعه جنگل در گیلان اظهار کرد: امسال بیش از 800 هزار نهال رایگان بین مردم توزیع می‌شود که 26 هزار اصله آن درخت گردو است.

رحمانی خواستار همکاری دستگاه‌های مختلف با منابع طبیعی گیلان شد و اضافه کرد: ایران جزو مناطق گرم و خشک محسوب می‌شود و از 40 نوع بلای طبیعی، 39 بلا در کشور وجود دارد و 32 بلای طبیعی مانند سیل و رانش زمین در گیلان مشاهده می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به پروژه ملی گشت و مراقبت منابع طبیعی اشاره کرد و یادآور شد: 104 نفر از نیروهای منابع طبیعی استان در طرح مذکور مشارکت دارند که تاکنون برای اجرای آن اعتباری اختصاص داده نشده و کارکنان مدت 9 ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.

وی در پایان خواستار مساعدت مسئولان در اختصاص اعتبارات به منابع طبیعی گیلان شد.

انتهای پیام/84001/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول