اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته درخت‌کاری در اصفهان انجام می‌شود

توزیع رایگان 100 هزار اصله نهال در اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: همزمان با هفته درخت‌کاری 100 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در اصفهان توزیع رایگان می‌شود.

توزیع رایگان 100 هزار اصله نهال در اصفهان

محسن رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، با اشاره به اینکه در آستانه هفته درخت‌کاری هستیم، اظهار کرد: روز جمعه 18 اسفند ماه در مجموعه تربیت بدنی منطقه 12 شهر داری جشن درخت‌کاری با حضور جمعی از نمایندگان مردم محلات، فعالان و معتمدان انجام می‌شود.

وی افزود: در هفته درختکاری 100 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به تعداد پارک‌های اصفهان تصریح کرد: اصفهان اکنون 82 پارک‌ شهری و 262 پارک محله‌ای و 96 پارک همسایگی دارد.

وی ادامه داد: از لحاظ پراکندگی فضای سبز 279 عرصه و مساحت کل فضای سبز شهر در اصفهان 49 میلیون و 979 هزار و 525 متر مربع است.

رنجبر با بیان اینکه فضای سبز شهرداری به صورت امانی و پیمانی با نظارت اداره و نگهداری می‌شود،گفت: همگام با رشد جمعیت و افزایش سطح شهر سرانه کل فضای سبز شهر اصفهان تا پایان سال 90 برای هر نفر به 26.5 متر مربع رسیده است.

وی اضافه کرد: این روند با برنامه‌ریزی و تحقق برنامه پنج ساله چهارم اصفهان 95،تا پایان سال 1394 افزایش پیدا می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه افزایش سرانه فضای سبز یکی از پارامترهای اصلی بهبود محیط شهری برای استفاده شهروندان است، تصریح کرد: شهرداری با وجود محدودیت‌های اقلیمی و فیزیکی مصمم است که بر اساس اهداف و استراتژی خود محیطی متنوع همراه با شاخص‌های مطلوب کیفی و کمی برای استفاده شهروندان فراهم آورد.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه این فرایند در روند توسعه شهر در ابعاد صنعتی،شهرسازی و عمرانی تأثیر گذار باشد، گفت: تعداد کل درخت و درختچه کاشته و در سال 91 در سطح شهر حدود 180 هزار اصله است.

رنجبر ادامه داد: تعداد کل درخت و درختچه موجود در شهر اصفهان دو میلیون و 485 هزار و 512 اصله است.

انتهای پیام/63012/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول