اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی بشرویه خبر داد

توزیع 14 هزار اصله نهال در بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس منایع طبیعی و آبخیزداری بشرویه گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری 14 هزار و 500 اصله نهال در بشرویه توزیع می‌شود.

توزیع 14 هزار اصله نهال در بشرویه

رضا مقیمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: منابع طبیعی بستر حیات و سرمایه‌های ارزشمندی است که باید در حفظ و حمایت از آن بکوشیم.

وی ادامه داد: شهرستان بشرویه دارای تنوع اقلیمی و دارای بیابان‌های وسیع، مراتع بلند، جنگل و زمین‌های کشاورزی با کیفیت است و بالا بردن استعداد گیاهی مناطق کویری و بیابانی از وظایف اصلی منابع طبیعی است.

 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه با بیان اینکه از بین رفتن منابع طبیعی پیامدهای مخربی را در زندگی انسان‌ها دارد، افزود: با توجه به اقلیم گرم و خشک و مجاورت این شهرستان با کویر و انتشار گرد و غبار ناشی از کویر به منطقه اقداماتی برای بیابان‌زدایی، حفظ منابع و عرصه‌های طبیعی و جلوگیری از فرسایش خاک انجام شده است.

نهالکاری 60 هکتار از اراضی کویری بشرویه

مقیمیان تصریح کرد: کاشت درخت و نهال در مناطق کویری سبب تثبیت شن‌های روان شده و مانع از ورود طوفان شن به مزارع و زمین‌های کشاورزی و بروز خسارت به کشاورزان می‌‌شود.

وی یادآور شد: 60 هکتار از اراضی ریگ بشرویه در قالب طرح بیابان‌زدایی نهالکاری شده و طی سال جاری نیز در این شهرستان بیش از 230 هزار اصله نهال بیابانی تولید شده است.

 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه با اشاره به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گفت: شعار امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری «منابع طبیعی سرمایه ملی» نامگذاری شده است. 

مقیمیان عنوان کرد: به منظور ترویج فرهنگ درختکاری و توجه به منابع طبیعی همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری 14 هزار و 500 اصله نهال در بشرویه توزیع می‌شود.

وی، برگزاری گردهمایی بهره‌برداران محصولات فرعی مرتعی، بازدید از طرح‌های بیابان‌زدایی، اهدای خون توسط پرسنل منابع طبیعی، برگزاری مراسم ویژه روز درختکاری و نهالکاری در نقاط مختلف شهرستان و مسابقات فرهنگی و هنری با همکاری کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های این اداره در هفته منابع طبیعی برشمرد.

انتهای پیام/69006/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول