اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی:

اشتغالزایی کار جمعی را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: اشتغالزایی کاری یک‌وجهی نیست بنابراین باید همکاری جمعی صورت گیرد تا موفقیت مورد انتظار حاصل شود.

اشتغالزایی کار جمعی را می‌طلبد

جمشید اسعدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در مناطق مختلف آذربایجان غربی ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی وجود دارد که باید برای بالفعل‌سازی این ظرفیت‌ها به طور مستمر تلاش شود به طوری که ایجاد فرصت‌های شغلی همکاری جمعی نهادهای مختلف را می‌طلبد که برای شکل دادن این همکاری‌ها باید تلاش کرد.

وی با بیان اینکه موانع موجود بر سر راه اشتغالزایی باید رفع شود، افزود: بین نهادهای مختلف از جمله سازمان فنی حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی، دانشگاه‌های مختلف از جمله مراکز علمی کاربردی و بانک‌ها باید تعامل افزایش یابد تا در نهایت مشکلات موجود و موانع اشتغالزایی رفع شود.

اسعدی به راه‌اندازی مرکز استاد شاگردی نوین نازک اولیا در پلدشت اشاره کرد و گفت: در این مرکز یک نفر استاد کار مستقر شده است که با سرمایه شخصی مبل و صندلی تولید می‌کند لیکن به این مرکز کارآموز معرفی می‌شود و به طور رایگان در این محل آموزش می‌بینند تا بعد از اینکه این صنعت را فرا گرفتند به این شغل روی آورده و در بخش تولید یا تعمیر مشغول فعالیت شوند.

وی به راه‌اندازی مرکز آموزشی، تولیدی، بازاریابی و فروش قطعات پلاستیکی در روستای قرنقوی چالدران اشاره کرد و افزود: در این مرکز دستگاه تولید قطعات پلاستیکی راه‌اندازی شد به طوری که در این مکان تولید و فروش محصولات مورد نظر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی به راه‌اندازی یک کارگاه تولید عرقیات گیاهی در مهاباد اشاره کرد و افزود: این کارگاه در سطح استان منحصر به فرد است چرا که در این محل اسانس‌های گیاهی، عرقیات گیاهی و .. به عمل می‌آید و به بازار برای مصرف اقشار مختلف عرضه می‌شود.

اسعدی با اظهار به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای در کنار آموزش برای به فروش رساندن محصولات نیز برنامه دارد، اظهار داشت: در بعضی کارگاه‌ها مانند تراشکاری، فلزکاری و .. در کنار آموزش به نوآموزان محصولاتی نیز تولید می‌شود پس سازمان این رویکرد را دنبال می‌کند تا قطعاتی که در جریان آموزش ساخته می‌شوند از قابلیت فروش نیز برخوردار شوند.

انتهای پیام/61002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول