اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبرهای خوش برای مردم شهر خون و قیام

جهش خرمشهر در زمینه اشتغال‌زایی و خدمات شهری / اختصاص 100 میلیارد ریال به عمران شهری

خبرگزاری فارس: فرماندار خرمشهر مجموع مصوبات جلسه روز گذشته با معاون اول رئیس جمهور را برای خرمشهر بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری و تحقق آنها شاهد جهشی مناسب در زمینه اشتغال‌زایی و خدمات شهری خرمشهر باشیم.

جهش خرمشهر در زمینه اشتغال‌زایی و خدمات شهری / اختصاص 100 میلیارد ریال به عمران شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، عبدالله حسینی پیش‌از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به آبادان مبلغی به عنوان کمک به این شهرستان در حوزه‌ عمرانی و خدمات شهری اختصاص یافت.

وی افزود: در این راستا و در سفر روز گذشته معاون اول رئیس جمهور و وزرای نفت، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در خصوص اختصاص اعتباراتی برای خرمشهر نیز پیگیری‌هایی انجام شد.

فرماندار خرمشهر ادامه داد: همچنین جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرایی که در این سفر وی را همراهی می‌کردند ویژه آبادان و خرمشهر برگزار شد.

حسینی تصریح کرد: در این جلسه مصوب شد یکصد میلیارد ریال اعتبار برای عمران و خدمات شهری خرمشهر اختصاص یابد و وزارت نفت نیز این مبلغ را تامین خواهد کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در زمینه شرکت کشتی‌سازی اروندان که در بلاتکلیفی در زمینه مالکیتی قرار داشت و با مشکلاتی مواجه شده بود مصوب شد تا این شرکت مهم کشتی‌سازی در خرمشهر همچون شرکت کشتی سازی شهید موسوی به وزارت دفاع واگذار شود.

فرماندار خرمشهر خاطرنشان‌کرد: یکی دیگر از مصوبات بسیار خوب این جلسه در خصوص شرکت فولاد خرمشهر بود که بر این اساس شرکت فولاد خوزستان مکلف و متولی آماده‌سازی و تکمیل فولاد خرمشهر شد.

وی گفت: در زمینه حریم مرزی نیز تصمیمات مناسبی اخذ و مقرر شد تا حریم مرزی شهرستان توسط نیروهای انتظامی مستقر ابلاغ و مشکلات مردم برای تردد و کشاورزی در این مناطق رفع شود.

فرماندار خرمشهر تصریح کرد: در زمینه بافت فرسوده نیز با موافقت وزیر راه و شهرسازی مصوب شد تا منازلی که در آبادان و خرمشهر در حوزه بافت‌های فرسوده قرار دارند از تسهیلات این طرح برای نوسازی استفاده کنند.

حسینی گفت: کارخانه کک سبز خرمشهر نیز یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در زمینه خرمشهر بود که بسیاری از کارهای آن اجرایی شده و برای راه‌اندازی به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که مقرر شد تا بانک تجارت خوزستان در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام و اطلاعات در خصوص این شرکت را جمع‌آوری و به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای موافقت با پرداخت اعتبارات مورد نیاز را ارائه کند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی فاز نخست این طرح برای 120 نفر به طور مستقیم و 500 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی و با راه‌اندازی فاز دوم نیز برای 200 نفر اشتغال مستقیم و یک هزار نفر غیرمستقیم ایجاد و با ظرفیت 80 هزار تن تولید سالانه به فعالیت خواهد پرداخت.

فرماندار خرمشهر در پایان گفت: در مجموع جلسه روز گذشته با معاون اول رئیس جمهور مصوبات بسیار خوبی را برای خرمشهر در پی داشت که امیدواریم با پیگیری و تحقق آنها شاهد ایجاد جهش مناسبی در زمینه اشتغال‌زایی و خدمات شهری در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/72008/ع40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول