اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی لنده خبر داد

اشتغالزایی 2 هزار نفری پروژه آبرسانی دشت آبلش/ امرار معاش 127 خانوار لنده‌ای

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی لنده گفت: با اجرای پروژه ماندگار آبرسانی به دشت آبلش بیش از دو هزار نفر اشتغال‌زایی و معاش 127خانوار تأمین می‌شود.

اشتغالزایی 2 هزار نفری پروژه آبرسانی دشت آبلش/ امرار معاش 127 خانوار لنده‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، علی شریعتی عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه آبیاری تحت فشار دشت آبلش این شهرستان با بیان این‌ که کشاورزی نقش کلیدی و اساسی را در توسعه اقتصادی کشور دارد، اظهار کرد: اجرای دقیق و هدفمند طرح توسعه کشاورزی، تحریم‌ها و توطئه‌های نظام سلطه غرب را بی‌اثر و خنثی می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی لنده افزود: پروژه آبیاری تحت فشار دشت آبلش لنده از ابتدای سال 82 با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای آغاز و اجرا شده است.

وی افزود: تاکنون این طرح به طول 2 کیلومتر لوله‌‌گذاری با قطر 28 اینچ با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد و 700میلیون ریال از محل اعتبار ذکر شده اجرا و مبلغ برای نصب دستگاه‌های پمپاژ و ساخت منبع بزرگ تامین آب و تأسیسات هزینه شده است.

شریعتی یادآور شد: این پروژه عملیات آبرسانی از رودخانه مارون در روستای ایدنک را به دشت آبلش با اجرای لوله‌گذاری توسط پیمانکار انجام می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی لنده گفت: با بهره‌برداری از طرح آبرسانی به مزارع کشاورزی دشت آبلش 380 هکتار زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار خواهد گرفت.

شریعتی افزود: با بهره‌برداری از این مزارع 127 خانوار از آن بهره‌مند و از هدر رفت آب رودخانه مارون با توجه به شعار سال مبنی بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی جلوگیری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی لنده گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌، زمینه اشتغال دو هزار نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر به شکل غیر مستقیم ایجاد می‌‌شود.

وی تأثیر اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی در اشتغالزایی و رسیدن به توسعه اقتصادی پایدار را حیاتی ذکر و تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح‌ شاهد تحول عظیمی در بخش کشاورزی این شهرستان خواهیم بود.

شریعتی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان لنده در زمینه کشاورزی اظهار کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها گام مؤثری در راستای فعال‌ترسازی بخش کشاورزی است.

وی افزود: با توجه به گرانی‌های اخیر در بازار، مبلغ هشت میلیارد ریال بابت خرید خطوط لوله داخلی دشت که با ابعاد مختلف می‌باشد در اختیار پیمانکار قرار گرفته، که جهت خرید لوله و اتصالات هزینه شده است.

وی با اشاره به این که اجرای این طرح باعث خوشحالی کشاورزان دیم کار منطقه شده، اضافه کرد: این پروژه هم اکنون با تعداد هفت دستگاه پمپ 315 وات که شش دستگاه همزمان و یک دستگاه به صورت است برای (جایگزین) در حال پیش روی بوده تا پوشش صد درصدی منطقه را تأمین کند.

وی هدف از اجرای این طرح‌ را تقویت زیرساخت‌ها و حمایت از کشاورزان دانست و بر عظمت و اثربخشی آن‌ در توسعه بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: طرح توسعه بخش کشاورزی یکی از طرح‌های ماندگار و ارزشمند مورد حمایت جدی دولت بوده که با اجرای آن شاهد رونق تولیدات کشاورزی و ارتقای سطح بهره‌وری در این بخش خواهیم بود.

انتهای پیام/ 82013/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول