اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زاهدان:

برای اشتغالزایی جوانان از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استفاده شود

خبرگزاری فارس: فرماندار زاهدان گفت: در بخش کشاورزی استان، ظرفیت‌ها و استعدادهای زیادی وجود دارد که باید از این فرصت‌ها برای اشتغالزایی جوانان منطقه استفاده شود.

برای اشتغالزایی جوانان از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استفاده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی فرمانداری زاهدان، عباسعلی ارجمندی در جلسه توسعه بخش کشاورزی شهرستان زاهدان اظهار داشت: ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در زمینه‌های مختلف در استان وجود دارد که بخش کشاورزی از جمله آنها است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری برای چهارمین سال متوالی برای نامگذاری سال جدید از یک عنوان اقتصادی استفاده کرده و امسال را هم سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کرده‌اند بیانگر این موضوع است که از یک طرف عرصه اقتصادی، یک عرصه بسیار گسترده و وسیع است که فعالیت در آن حد و مرز مشخصی ندارد و از طرف دیگر شاید به این معنا باشد که هنوز منویات و اهداف رهبر معظم انقلاب در این عرصه به طور کامل محقق نشده است.

فرماندار زاهدان ادامه داد: بنابراین می‌طلبد مسئولان با توجه به اعتبارات خوبی که در زمینه توسعه بخش کشاورزی وجود دارد از این فرصت برای اشتغالزایی جوانان منطقه استفاده کنند.

ارجمندی بیان کرد: زمین‌های واگذار شده در بخش کشاورزی 138 هکتار بوده که میزان آب‌دهی آن 841 هزار مترمکعب در شبانه‌روز است و تعداد طرح رسیده و مصوب 162 هکتار که در سه بخش تقسیم کار شده است.

وی گفت: در بخش پرواربندی شتر در تله سیاه و در بخش پرورش انواع طیور و مرغ گوشتی، 17 واحد در نصرت آباد مشغول فعالیت است.

فرماندار زاهدان افزود: از دیگر طرح‌های تسهیلاتی و صنایع کشاورزی می‌توان به تولید قارچ، بسته‌بندی و فرآوری گوشت در شهرک صنعتی میرجاوه اشاره کرد همچنین در این بخش یک سایت انواع طیور 10 واحدی مرغ و بلدرچین با بیش از 20 میلیارد ریال وجود دارد.

ارجمندی تصریح کرد: در بخش کشاورزی ما قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوب و فراوانی داریم که با استفاده و بهره‌وری بهینه از آنها می‌توان زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان را به وجود آورد.

انتهای پیام/75002/ح/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول