اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

احداث حوضچه‌های پرورش ماهی با هدف اشتغالزایی

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: احداث حوضچه‌های پرورش ماهی با هدف اشتغالزایی برای تمامی افراد بومی استان با اعطای تسهیلات انجام خواهد شد.

احداث حوضچه‌های پرورش ماهی با هدف اشتغالزایی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی ظهر امروز در دیدار با جمعی از کارکنان سازمان شیلات سیستان اظهار داشت: با توجه به آماده کردن امکانات لازم برای متقاضیان علاقمند به پرورش ماهی، احداث حوضچه‌های پرورش ماهی با هدف اشتغالزایی برای تمامی افراد بومی استان با اعطای تسهیلات انجام خواهد شد.

وی افزود: ماهی از ابتدای صید تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد باید به صورت کاملا بهداشتی حمل و نقل شود تا مردم از سلامت ماهی مطمئن باشند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بر ایجاد جایگاه‌های فروش ماهی در سطح استان تأکید و بیان کرد: سعی بر این باشد که محصولات آبزی به وفور و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

نارویی با بیان اینکه ماهی بومی استان باید به تمامی مراکز استان‌ها عرضه شود، بیان داشت: ایجاد حوضچه‌های پرورش ماهی در سطح وسیع می‌تواند جوابگوی تولید بخش عظیمی از ماهی مصرفی کشور باشد.

مدیرکل شیلات سیستان هم در ادامه این دیدار با توضیح ظرفیت و قابلیت‌های بخش شیلات در استان گفت: در حال حاضر یک هزار و 327 استخر دو منظوره پرورش ماهی در سطح استان وجود دارد که بخش اعظمی از بازار مصرف ماهی استان را به خود اختصاص داده است.

حسن خمر با اشاره به مرکز تکثیر و پرورش بچه ماهی زهک به عنوان بزرگترین مرکز در جنوب شرق کشور افزود: با توسعه و گسترش این مرکز و بومی‌سازی تکثیر برخی از آبزیان توانایی به دست گرفتن بخش وسیعی از بازار ماهی کشور را به دست خواهیم آورد.

وی تعداد صیادان مشغول به فعالیت در سطح استان را جمعیتی بالغ بر 3 هزار و 500 نفر برشمرد و بیان کرد: این تعداد در قالب 14 تعاونی و یک اتحادیه هستند.

مدیرکل شیلات سیستان با بیان اینکه در حال حاضر 1000 نفر صیاد در چاه‌نیمه چهارم مشغول به فعالیت هستند بیان داشت: تکثیر و پرورش میگو، مرغابی، مرغ چنگر از دیگر برنامه‌های سازمان شیلات سیستان در آینده‌ای نزدیک خواهد بود.

انتهای پیام/75002/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول