اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

تکنولوژی‏های ارتباطی آسیب‏های فرهنگی بالایی دارند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به آسیب‏های فرهنگی تکنولوژی‏های ارتباطی گفت: تکنولوژی‏های ارتباطی آسیب‏های فرهنگی بالایی دارند.

تکنولوژی‏های ارتباطی آسیب‏های فرهنگی بالایی دارند

زین‌العابدین صفوی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: با گسترش تکنولوژی‏های ارتباطی آسیب‏های حاصل از آن دو چندان شده است..

وی به ابزار ارتباطی پیامک اشاره کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از جوانان قالب زمان خود را با این ابزار ارتباطی پر می‏کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آسیب‏های ابزار ارتباطی مانند پیامک و بلوتوث را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: آسیب‏های فرهنگی از این حوزه رو به گسترش است.

*پیامک ضریب نفوذ بالایی در میان جوانان دارد

وی به ارتباطات تصویری اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر پیامک با درصد نفوذ بسیار بالا در بین جوانان تاثیرگذاری خود را از ارتباطات تصویری هم بالاتر برده است.

صفوی به آسیب‏های ناشی از برقراری ارتباط پیامکی اشاره کرد و یادآور شد: تمسخر شخصیت‏ها، تمسخر قومیت‏ها و غیبت از جمله مهمترین آسیب‏هایی است که در حال حاضر با آن مواجه هستیم.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به آسیب‏های فرهنگی و اجتماعی برخی وبلاگ‏ها و سایت‏های اینترنتی اشاره کرد و افزود: باید نسبت به آسیب‏‌شناسی فرهنگی توجه صورت گیرد.

وی با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: باید با استفاده از مفاهیم دینی نسبت به آسیب‏های اجتماعی اقدام شود.

*مفاهیم دینی در سطح جامعه گسترش یابد

صفوی با تاکید بر همگانی شدن تذکر لسانی در جامعه، خاطرنشان کرد: باید با همگانی کردن تذکر لسانی مفاهیم دینی در جامعه جاری شود.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برطرف شدن مشکلات فرهنگی را در گرو توجه به مفاهیم دینی عنوان کرد و یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر می‏تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

وی با تاکید بر ارائه راهکارهای عملی در مورد مشکلات فرهنگی و تذکر لسانی در جامعه، اظهار داشت: موضوعات ارائه شده باید جنبه عملی داشته باشد.

صفوی اجرای کارگاه‏های آموزشی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این راستا کارگاه‏های آموزشی مناسبی برگزار شده است.

انتهای پیام/73002/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول