اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ارشاد هرمزگان:

چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر هرمزگان تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: چهره‌های ماندگار حوزه فرهنگ و هنر هرمزگان تجلیل می‌شوند.

چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر هرمزگان تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس‌ حجت‌الاسلام حسن مرشدی طی نشستی در این رابطه اظهار داشت: تجلیل و تکریم سرمایه‌های فرهنگی هنری باعث هموار شدن مسیر رشد و بالندگی فرهنگی و تقویت روحیه نشاط و شادابی در میان هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر می‌شود.

وی در ادامه به اشاعه فضایل اخلاقی در آثار و تولیدات هنرمندان رشته‌های مختلف بر اساس روایات و احادیث پرداخت و افزود: مهم‌ترین جلوه‌های گسترش فضایل اخلاقی در جامعه راست گویی در گفتار، بخشش به نیازمندان، حفظ امانت، پیوند با خویشاوندان، حمایت از همسایگان، تکریم میهمان، دادن پاداش نیکی با نیکی و ... است که هر کدام می‌تواند محتوای آثار هنری قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان بیان داشت: طی همین مدت کوتاه تقبل مسئولیت خطیر حوزه فرهنگ و هنر استان و بر اساس بازدیدهای به عمل آمده شاهد اقدامات بسیار خوب بخش‌های مختلف فرهنگ بودم اما برای انجام کارهای نیمه تمام و تسریع در روند تولید آثار فرهنگی و هنری فاخر و رفع مشکلات و موانع حوزه‌های متعدد نیازمند عزم و همت جمعی و هم یاری و مشارکت ادارات و سازمان‌ها و حمایت مقامات عالی وزارت و استان هستیم که در صورت تحقق شاهد تحول عظیم فرهنگی در هرمزگان خواهیم بود.

مرشدی خاطرنشان کرد: هم اکنون وضعیت حوزه فرهنگ و هنر استان هرمزگان بسیار خاص و حساس است و جذب مشارکت بخش‌های مختلف و به ویژه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و استفاده از استعدادها و خلاقیت آنها می تواند بسیار راه‌گشا و ثمربخش باشد.

وی به ظرفیت‌های فرهنگی پیش بینی شده و در دست اقدام در روستاها و مناطق کمتر برخوردار استان اشاره کرد و بیان داشت: فرهنگ سراهای روستایی، مجتمع‌های فرهنگی، هنری و ... در دست احداث از مهم‌ترین نیازهای سخت افزاری هنرمندان و مردم است که لازمه به ثمر نشستن این ظرفیت‌ها نظارت مستمر و پیگیری اعتبارات مورد نیاز از مبادی تعریف شده آن توسط مسئولان فرهنگ و ارشاد شهرستان‌های مختلف است.

انتهای پیام/88007/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول