اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

مد مبتنی بر فرهنگ میهنی ناپسند نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: توجه به مد امر ناپسندی نیست؛ مشروط بر آنکه مبتنی بر فرهنگ و اعتقادات میهنی باشد.

مد مبتنی بر فرهنگ میهنی ناپسند نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین شفیعی‌ها در آخرین کارگروه بانوان و خانواده استان که امروز در محل استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروزه که تمام مردم جهان به دنبال پیروی از محصولات غربی هستند، مبتنی بودن مد اسلامی بر فطرت انسانی و آموزه‌های دینی، ارائه مطلوب مد ایرانی و اسلامی سبب استقبال و پیروی مردم سایر ملت‌ها از آن می‌شود.

شفیعی‌ها طراحی و مد را از مباحث فرهنگی و امری پیچیده عنوان و اظهار کرد: از آنجا که مد و لباس یک امر تمدنی محسوب می‌شود، کشورهای غربی با آگاهی از این موضوع، با انجام کارهای تبلیغی و اطلاع‌رسانی در شبکه‌های ماهواره‌ای در طول سالیان دراز ذائقه و سلیقه مردم را تغییر داده‌اند.

شفیعی‌ها با بیان اینکه در زمینه ارائه طرح‌های جذاب و در عین حال پوشاننده ضعف‌هایی در کشور وجود دارد، افزود: موضوع مد و لباس از سال جاری که مدتی است از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه قرار گرفته در سال 91 روند رو به رشدی داشته است که برپایی نمایشگاه مد و لباس در تهران از امروز تا بیستم اسفند ماه، گام مثبتی در این مسیر به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در استان قزوین نیز به علت ضعف موجود در این حوزه که پس از انتشار فراخوانی برای شناسایی طرح‌ها و طراحان بر‌تر مشاهده شد، کارگاه آموزشی با حضور یک مدرس دانشگاه و عضو انجمن طراحان ایران یک روز در هفته در ماه‌های بهمن و اسفند ماه سال جاری برای طراحان شناسایی شده استان برگزار شد.

این مسئول عنوان کرد: به درخواست شرکت کنندگان در دوره مقدماتی، دوره تکمیلی این کارگاه در فصل بهار سال آتی برگزار می‌شود.

در ادامه مشاور امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز طی سخنانی طرح‌های خیاطان و طراحان استان را تا پیش از برگزاری این کارگاه غیر جذاب برای بانوان و فاقد شاخصه‌های اسلامی عنوان کرد و افزود: این دوره از سطح علمی و تخصصی مناسبی برخوردار بود و با توجه به سلیقه بانوان استان می‌توان انتظار استقبال مطلوب از طرح‌های بانوان استان را پس از برگزاری دوره آموزشی داشت.

طاهره بیگم سیدی از برگزاری نمایشگاهی از طرح‌های لباس ایرانی- اسلامی طراحان استان در روز عفاف و حجاب سال آتی و در صورت تأمین اعتبار خبر داد و از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین خواستار پیگیری خواسته طراحان استان مبنی بر تشکیل انجمن طراحان لباس قزوین شد.

انتهای پیام/77011/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول