اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس:

توجه نکردن به مسائل فرهنگی، دامن زدن به آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، نیکشهر در مجلس گفت: عدم توجه و رسیدگی به مسائل و موضوعات فرهنگی استان موجب ایجاد ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی فراوان در سطح جامعه می‌شود.

توجه نکردن به مسائل فرهنگی، دامن زدن به آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان محمدسعید اربابی صبح امروز در کارگاه علمی کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در بلوچستان که در فرمانداری شهرستان ایرانشهر برگزار شد اظهار داشت: باید زیر ساخت‌های کار فرهنگی در سطح جامعه ایجاد و سطح آگاهی‌ها و اطلاعات مردم افزایش یابد که این امر در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ایرانشهر مرکز فرهنگی بلوچستان است، تصریح کرد: حذف تدریجی قاچاق کالا و سوخت، جمع‌آوری سلاح‌های گرم و سرد، از بین بردن فضای سنتی منفی حاکم بر استان نیز بر امنیت و سلامت جامعه نقش بسزایی دارد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، نیکشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید به نارسایی‌های موجود در جامعه به صورت ریز و کارشناسی پرداخته شود و از ظرفیت مرزهای استان سیستان و بلوچستان که فرصت بسیار خوبی برای توسعه اشتغال جوانان است به عنوان امری مهم در توسعه و امنیت استان استفاده مطلوب کرد.

اربابی در ادامه بر توسعه مراکز دانشگاهی تأکید کرد و گفت: با افزایش و توسعه مراکز دانشگاهی نیز می‌توانیم مسائل فرهنگی جامعه را برای افراد تبیین و نهادینه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در طول خدمت دولت نهم و دهم شاهد توسعه کمی و کیفی مراکز دانشگاهی در شهرستان ایرانشهر بوده‌ایم به طوری که رشته‌های دانشگاه ولایت ایرانشهر از چهار رشته به 24 رشته و تعداد دانشجویان از 400 نفر به 4 هزار نفر رسیده است.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، نیکشهر در مجلس شورای اسلامی از ایجاد پژوهشکده فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ولایت خبر داد و افزود: برای ایجاد پژوهشکده فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ولایت وعده‌هایی داده شده که اگر این امر تحقق یابد بر توسعه شهرستان تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.

انتهای پیام/75005/ح20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول