اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردخون:

امور تربیتی در مهندسی فرهنگی کشور مؤثر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بردخون گفت: امور تربیتی و تربیت اسلامی در مهندسی فرهنگی کشور مؤثر است.

امور تربیتی در مهندسی فرهنگی کشور مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی حسینی صبح امروز در دیدار معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: هدف تربیتی اسلام، پرورش روح حقیقت‌جویی و قدرت تشخیص در افراد است تا انسان‌هایی با ایمان، با تقوا و عامل به خوبی‌ها تربیت کند و با تشویق آنان به برادری و تعاون، با خشونت، فقر و مظاهر آن مبارزه کند.

وی افزود: همه مکاتب و ادیان دربارۀ تعلیم و تربیت کودکان به خانواده‌ها توصیه‌هایی کرده‌اند اما کمتر دین و مکتبی پیدا می‌شود که دربارۀ مسائل جزئی تعلیم و تربیت صحبت کند و اگر به مسائل جزئی پرداخته باشد مسلماً به جامعیت اسلام نیست.

رکنی حسینی اضافه کرد: همه کسانی که با زندگی حضرت امام(ره) آشنا هستند اطلاع دارند که حضرت امام پیش از آن که سیاستمداری قاطع و انقلابی باشد و پیش از آن که به عنوان مرجع زعامت دین و مرجعیت را معنا ببخشد، مربی بزرگ و معلمی نمونه بود که توانست با بهره گیری از اصول اخلاقی اسلام و مبانی تربیت الهی، هم خویشتن را در میدان سخت مجاهده با نفس بیازماید و هم به تربیت و تعلیم نسلی همت کند که بار اصلی نهضت و انقلاب اسلامی را بر دوش کشیدند.

امام جمعه بردخون افزود: نقش مربیان پرورشی در تربیت نسل آینده بر کسی پوشیده نیست و همواره این مربیان باید دانش‌آموزان را با آموزه‌های تربیتی اسلام آشنا کنند.

رکنی حسینی بیان کرد: معلمان فرهنگی باید دانش‌آموزان که آینده‌سازان جامعه هستند را با آموزه‌های دینی و مذهبی بیشتر آشنا کنند تا در آینده شاهد ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه باشیم.

امام جمعه بردخون تاکید کرد: آینده نظام نیازمند داشتن انسان‌هایی است که با آموزه‌ها و تعالیم ناب اسلامی آموزش دیده باشند.

انتهای پیام/66003/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول