اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران:

فرهنگ و مبانی اعتقادی، مهم‌ترین هدف تهدیدات نرم است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران گفت: فرهنگ و مبانی اعتقادی، مهم‌ترین هدف تهدیدات نرم است و نظام سلطه به پشتوانه فناوری‌های نوین، درصدد گسترش اندیشه لیبرالیسم و سکولاریسم در کشورهای دیگر از جمله ایران است.

فرهنگ و مبانی اعتقادی، مهم‌ترین هدف تهدیدات نرم است

عشرت شایق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به سوء استفاده کشورهای سلطه‌جو از شبکه‌های ماهواره‌ای، اینترنت و فضای مجازی برای ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی و فساد اخلاقی در میان جوانان افزود: استفاده از علم و فناوری برای تخریب اعتقادات و ارزش‌های انسانی، خیانتی بزرگ در حق بشریت است.

وی ترویج افکار انحرافی مانند شیطان‌پرستی و عرفان‌های دروغین و اعتیاد به موادمخدر را از دیگر عوامل و روش‌های تهاجم فرهنگی برشمرد و افزود: جریان‌های سازماندهی شده با سوق‌ دادن جوانان به ناهنجاری‌های اخلاقی در صدد بازدارندگی آنان از کار و تلاش هستند تا این نیروی عظیم نتواند به وظیفه خود در قبال استقلال و پیشرفت کشور عمل کند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اهداف تهدیدات نرم دشمنان در رابطه با نظام جمهوری اسلامی، همان اهدافی است که نتوانستند با انواع توطئه‌ها و تحمیل جنگ هشت ساله به آن دست یابند و تجربه موفق غرب در فروپاشی از درون نظام سیاسی برخی کشورها، آنان را به استفاده از این روش در ایران ترغیب کرد به طوری که فعالیت‌های براندازی بر روی سه محور دکترین مهار، نبرد رسانه‌ای و ساماندهی نافرمانی مدنی متمرکز و در دستور کار قرار گرفته است.

این کارشناس مسائل فرهنگی، مقابله با تهدیدات نرم بیگانگان را در راستای توسعه و تعالی اخلاقی و اجتماعی کشور و حفظ و حراست از اعتقادات دینی و ارزش‌های انسانی ضروری دانست و گفت: تهاجم فرهنگی می‌تواند برای کشور مشکل هویتی ایجاد کند و همه باید متوجه این موضوع باشند.

شایق افزود: هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری با تعابیری چون‌ تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی و تاکید ایشان بر حفظ آمادگی و مقابله با این هجمه نوین، نشانگر اهمیت موضوع و ضرورت دفاع همه جانبه برای دفاع از کیان فرهنگی کشور است و کوتاهی در این زمینه از هیچ کس پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/60002/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول