اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور معاون حقوقی رئیس‌جمهور خبر داد

تشکیل شورای هماهنگی حقوقی دستگاه‏های اجرایی در استان‏ها

خبرگزاری فارس: مشاور معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: شورای هماهنگی حقوقی دستگاه‏های اجرایی در استان‏های مختلف کشور تشکیل می‏شود.

تشکیل شورای هماهنگی حقوقی دستگاه‏های اجرایی در استان‏ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی عباسی بعدازظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی حقوقی دستگاه‏های اجرایی در استان، اطلاع‌رسانی حقوقی و انتشار قوانین و مقررات بر اساس نیاز کارشناسان و مدیران را یکی از مهم‏ترین وظایف معاونت حقوقی دولت برشمرد.

وی با اشاره به اینکه دفاع از حقوق دولتی در عرصه‏های مختلف از دیگر وظایف معاونت حقوقی دولت است، خاطرنشان کرد: این معاونت مشاور حقوقی دولت نیز بوده و در زمینه قوانین و مقررات و مسائل اداری مشاوره‏های لازم را ارائه می‏دهد.

مشاور معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه شیوه‏نامه شورای هماهنگی حقوقی دستگاه‏های اجرایی سال گذشته با همکاری معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و وزیر کشور تنظیم شده، تصریح کرد: این شیوه‏نامه از هشت ماده برخوردار است.

این مسئول با اشاره به اینکه محورهای مهمی در مواد شیوه‏نامه شورای هماهنگی حقوقی دستگاه‎های اجرایی مطرح شده است، اضافه کرد: اعضای کمیسیون‏ها و وظایف آنها در شیوه‏نامه مذکور ذکر شده است.

* مشارکت واحدهای حقوقی در تصمیم‎‌سازی‏ها

عباسی ایجاد بسترهای لازم و زیرساخت‏های مناسب برای مشارکت واحدهای حقوقی را در تصمیم‌سازی‏ها از مهم‏ترین اهداف تشکیل این شورا برشمرد و افزود: تقویت سازمان حقوقی دولت از دیگر اهداف تشکیل شورای هماهنگی حقوقی دستگاه‎های اجرایی به شمار می‏رود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد وحدت‌رویه در مسائل مهم حقوقی استان‏ها از وظایف مهم شورای هماهنگی حقوقی محسوب می‏شود، ادامه داد: کمک به شکل‏گیری کامل سازمان حقوقی دولت، مشارکت در امر آموزش سرمایه‏های حقوقی در استان‏ها و تلاش برای رفع کاستی‏ها، حل و فصل اختلافات بین دستگاه‏ها در استان‏ها در چارچوب قوانین و مقررات از مهم‏ترین وظایف این شورا به شمار می‏رود.

* توزیع آثار حقوقی منتشره از سوی معاونت حقوقی

مشاور معاون حقوقی رئیس جمهور توزیع آثار حقوقی منتشره از سوی معاونت حقوقی و انتشارات معتبر حقوقی را از دیگر وظایف و اختیارات شورای هماهنگی حقوقی‏ استان‎ها برشمرد و یادآور شد: ساماندهی پژوهش‎های میان رشته‏ای در دستگاه‏های اجرایی به منظور تولید علم و مستند کردن دانش شفاهی دستگاه‏ها از دیگر اختیارات این شورا محسوب می‏شود.

این مسئول اذعان داشت: شورای هماهنگی حقوقی دستگاه‏های اجرایی چهار کمیسیون شامل کمیسیون‏های علمی، فرهنگی، اجتماعی و دولت الکترونیک، اقتصادی، زیربنایی، صنعت و محیط زیست، قضایی، لوایح و موافقت‏نامه و کمیسیون برنامه‏ریزی و معین دارد.

انتهای پیام/73006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول