اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر قوه قضائیه به گلستان- 48

خوری: دولت و مجلس در استفاده از نخبگان برنامه استراتژیک ارائه دهند

خبرگزاری فارس: دانشیار دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: دولت و مجلس باید در استفاده از نخبگان برای خروج از تنگناهای علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برنامه استراتژیک و کاربردی ارائه دهند.

خوری: دولت و مجلس در استفاده از نخبگان برنامه استراتژیک ارائه دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، وحید خوری در مراسمی که برای نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: نخبگان هنوز در محافل علمی، اجرایی و تحقیقاتی یتیم هستند که لازم است اعتبارات مناسبی در ردیف‌های تخصیصی و قابل وصول برای نخبگان در نظر گرفته شود.

وی افزود: نسل بعد نیاز به زیرساخت‌های تحقیقاتی، پژوهشی و فناوری‌های پیشرفته همچون آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، تجهیزات، دستگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، پارک‌های علمی و فناوری و مراکز رشد دارند.

عضو بنیاد نخبگان گلستان با بیان اینکه بودجه‌های تحقیقاتی از سود ناخالص ملی و تولیدات داخلی نیازمند رسیدن کشور به افق 1404 است متذکر شد: نخبگان نسل سوم چشم به نسل دوم دارند، باوری که نه روی کاغذ بلکه در عمل تجلی پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر نخبگان باور شوند، این نسل می‌تواند در کنار تمامی مردم ایران به عنوان جزئی از آنها طلیعه‌دار پیشرفت و نوآوری باشد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان داشت: ایمان و باور، امید و تلاش در کنار بسترسازی مناسب می‌تواند رگه‌های امید را در دل فرزندان مستعد این استان پربارتر کند و با همت و تلاشی مضاعف نسل در نسل مسیر توسعه را هموارتر سازند.

خوری از رئیس قوه قضائیه خواست تا در رسیدگی به امور نخبگان تسهیلات ویژه‌ای اتخاذ شود و اقرار داشت درگیری‌های علمی به همراه مشکلات ناشی از حل مشکلات اعتباری، مسائل آموزشی و پژوهشی اگر در کنار معضلات قضایی قرار بگیرد دیگر فضایی برای فکر باقی نخواهد ماند.

وی تأکید و پافشاری رؤسای سایر قوا در حمایت و باور ایمان به نخبگان را مهم خواند و اظهار داشت: حمایت قوا می‌تواند مسیر رشد و توسعه ایران اسلامی و خودکفایی را هموارتر کند.

وی وجود یک دادگاه تخصصی برای رسیدگی به مسائل حقوقی و قضات درباره فرهیختگان و دانشجویان همچنین مشکلات اعضای هیئت علمی و نخبگان را در سفر جاری از رئیس قوه قضاییه خواستار شد.

انتهای پیام/83001/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول