اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی تاکید کرد

حفاظت از منابع طبیعی با همکاری دولت و ملت

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: مردم و مسئولان باید با همکاری یکدیگر سعی در حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند زیرا بدون کمک و به تنهایی نمی‌توان کاری از پیش برد.

حفاظت از منابع طبیعی با همکاری دولت و ملت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی چهارشنبه شب در دیدار با مدیر و مسئولان اداره کل منابع طبیعی استان قم با اشاره به فعالیت‌های خوب صورت گرفته در عرصه حراست از ثروت‌های ملی و طبیعی اظهار کرد: در این حوزه باید وظایف و مسئولیت‌ها را به دقت مشخص کرد.

وی افزود: مردم و مسئولان باید با همکاری یکدیگر سعی در حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند زیرا بدون کمک و به تنهایی نمی‌توان کاری از پیش برد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه فرهنگ صحیح حراست از منابع طبیعی در کشور به طور کامل نهادینه نشده است گفت: این در حالی است که مردم سایر کشورها حفاظت از ثروت‌های ملی را وظیفه‌ای همگانی می‌دانند.

وی ادامه داد: رفتار والدین تاثیر فراوانی بر فرزندان دارد و اگر پدران و مادران احترام به طبیعت و قوانین موجود در این زمینه را نگه دارند آنگاه نسلی تربیت می‌شود که در حفاظت از منابع طبیعی کوشا خواهند بود.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به سودجویی برخی افراد و تخریب جنگل‌ها و اراضی طبیعی توسط آنها خاطرنشان کرد: منابع طبیعی متعلق به همه افراد است و در عین حال اجازه منع استفاده از آن نیز در اسلام داده نشده است بنابراین حراست از آنها هم وظیفه‌ای همگانی است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر اطلاع‌رسانی صحیح در خصوص وظایف هر فرد در حفظ منابع طبیعی عنوان داشت: همه اشخاص باید در چارچوب قانون وظایف خود را انجام دهند اما مشاهده می‌کنیم که برخی مسئولان این مهم را در حراست از منابع طبیعی به درستی مورد توجه قرار نمی‌دهند.

وی با اشاره به خسارات حوادث طبیعی و ضرورت علت‌یابی این وقایع گفت: اقدامات برخی افراد موجب می‌شود حوادث غیرمترقبه خساراتی بیش از آنچه باید به بار آورند؛ در عین حال لازم است با اقدامات مناسب از بروز دوباره آنها جلوگیری کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی افزود: قم اهمیت فراوانی در سطح کشور دارد و با توجه به طبیعت کویری نیازمند اقداماتی جدی در زمینه حراست از پوشش گیاهی و احداث جنگل‌های مصنوعی است.

انتهای پیام/78004/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول