اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

بازدید از مساجد بین‌راهی استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: به مناسبت فرا رسیدن سال نو از مساجد بین‌راهی استان زنجان بازدید شد.

بازدید از مساجد بین‌راهی استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به مناسبت فرا رسیدن سال نو برنامه‌های مختلفی را اجرا و اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های اجرایی اداره کل اوقاف همزمان با فرا رسیدن سال نو اجرای برنامه آرامش بهاری است، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال این برنامه‌ در 38 امامزاده شاخص استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طرح آرامش بهاری به منظور استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه اجرایی می‌شود، گفت: بالا بردن سطح معارف اسلامی و ارائه تسهیلات لازم برای مسافران نوروزی از دیگر اهداف اجرای طرح آرامش بهاری است.

وی با اشاره به اینکه امسال اجرای طرح آرامش بهاری از از 29 اسفند آغاز می‌شود، افزود: اجرای این طرح همچون سال‌های گذشته تا 15 فروردین ادامه پیدا می‌کند.

 باقری همچنین با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی توسط اداره کل اوقاف استان برای لحظه تحویل سال نو در نظر گرفته شده است،‌ اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال این برنامه در چهار آستانه،‌ امامزاده و بقعه شاخص استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه از جمله برنامه‌های اجرایی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همزمان با ایام عید نوروز اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، خدماتی و تسهیلات برای زائران و ... است، اضافه کرد: ایجاد رفاه و آرامش خاطر برای گردشگران مذهبی از اهدافی است که اداره کل اوقاف با اجرای برنامه‌های مختلف دنبال می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین با اشاره به اجرای برنامه‌هایی از قبیل قرائت قرآن، سخنرانی،‌ مدیحه‌سرایی و قرآئت زیارت آل یاسین و دعای تحویل سال افزود: این برنامه‌ها در روز عید در جوار بقاع استان اجرایی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برپایی خیمه‌های معرفت در امامزاده‌های شاخص استان نیز خبر داد و گفت: امسال این خیمه‌ها در جوار چهار امامزاده شاخص استان از جمله امامزاده سید اسماعیل زنجان، قیدار نبی و امامزاده اسماعیل ابهر برگزار می‌شود.

 باقری همچنین به برپایی غرفه‌های پاسخگویی به شبهات دینی زائران گردشگر نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی و مشاوره‌ در بخش‌های مختلف به زائران و غرفه کودک نیز از دیگر برنامه‌‌هایی است که در جوار امامزادگان استان برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همزمان با فرا رسیدن سال نو اظهار کرد: تجهیز مساجد بین‌راهی و رسیدگی به وضعیت موجود در این مکا‌ن‌ها از اقداماتی است که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه امسال نیز به مناسبت اطلاع و آگاهی بیشتر از وضعیت مساجد بین‌راهی استان بازدید از این مکان‌ها به عمل آمد، افزود: در جریان این بازدید وضعیت این مساجد از نظر امکانات رفاهی و بهداشتی مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: پس از بازدید از این مساجد یک‌هزار و 500 مهر در بین آن‌ها توزیع شد.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر 161 امامزاده در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اجرای برنامه‌های مختلف در تلاش برای تبدیل بقاع به قطب فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از مطالبات و تاکیدات مقام معظم رهبری تبدیل بقاع به قطب فرهنگی با اجرای برنامه‌های مختلف است، افزود: خوشبختانه در استان زنجان اقدامات مطلوبی در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه سالانه بیش از 50 برنامه در جوار بقاع و امامزاده‌های استان اجرایی می‌شود، اضافه کرد: این برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با فرا رسیدن سالگرد شهادت حضرت زهرا (س)، اجرای برنامه نشاط معنوی در ایام تابستان، برگزاری محافل انس با قرآن، اجرای برنامه بصیرت عاشورایی در ایام محرم .... از جمله برنامه‌هایی است که در طول سال اجرایی می‌شود.

 باقری با اشاره به استقبال مطلوب مردم استان از برنامه‌های اجرایی این اداره کل گفت: حضور پررنگ مردم و جوانان در بقاع نشان‌دهنده علاقه‌مندی آن‌ها به برنامه‌های فرهنگی این اداره کل است.

انتهای پیام/73005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول