اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

وجود 23 هزار رقبه در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از وجود 23 هزار رقبه در استان زنجان خبر داد.

وجود 23 هزار رقبه در استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: رقباتی که در استان زنجان وجود دارد، در شهرستان‌های مختلف استان از جمله زنجان، طارم و خدابنده و .. . پراکنده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان خدابنده بیش از 11 هزار رقبه وجود دارد، اضافه کرد: اغلب این رقبات مربوط به قیدار نبی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار و 300 موقوفه در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: برای هزینه‌کرد موقوفات بیش از 12 هزار نیت تعیین شده است که سالانه اقدامات مختلفی در این زمینه توسط اداره کل اوقاف اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محل هزینه‌کرد موقوفات اهمیت بسیاری در جامعه اسلامی دارد، گفت: درآمد موقوفات باید با هر قید مکان و زمانی که در وقف‌نامه آمده به همان صورت هزینه شود.

باقری با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از تلاش‌های جدی و مهم اداره کل اوقاف عملی کردن نیات واقفین خیراندیش است، اضافه کرد: خوشبختانه بسترسازی لازم در این زمینه از سوی این اداره کل انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سایر اقدامات اداره کل اوقاف استان زنجان اشاره کرد و گفت: شناسایی، تثبیت و حفظ عین موقوفات، افزایش بهره‌وری موقوفات، اجرای نیات واقفین، توسعه موقوفات جدید، اداره مؤسسات خیریه، اشراف اطلاعاتی بر موقوفات نیز از عمده اقداماتی است که اداره کل اوقاف انجام آنها را سرلوحه کاری خود قرار داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به سایر اقدامات انجام شده توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: بهره‌برداری و تکمیل اطلاعات سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه از مهم‌ترین اقداماتی است که در راستای افزایش بهره‌وری موقوفات و تثبیت اطلاعات موقوفات در استان زنجان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پس از راه‌اندازی این سامانه اقدامات بسیاری در زمینه ثبت اطلاعات موقوفات انجام شده است، اضافه کرد: ورود و تکمیل اطلاعات موقوفات استان به تعداد 2 هزار و 379 مورد، ورود و تکمیل اطلاعات پرونده‌های حقوقی استان به تعداد 148 مورد و ورود و تکمیل اطلاعات پرونده‌های ثبتی استان به تعداد 163 مورد در سامانه مذکور انجام شده است.

انتهای پیام/73005/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول