اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه بشرویه خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه گفت: در طول ایام نوروز طرح آرامش بهاری در پنج بقعه متبرکه شاخص شهرستان بشرویه برگزار می‌شود.

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه بشرویه

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: با آغاز سال نو و سرسبزی بهار طبیعت و با توجه به ظرفیت تعطیلات ایام نوروز برای حضور گسترده مسافران در بقاع متبرکه و فراهم آوردن زمینه مناسب برای برقراری ارتباط عمیق بین افراد و فضای روحانی امامزادگان و ایجاد انس با بقاع متبرکه همه ساله برنامه‌های مختلفی تدارک دیده می‌شود.

تقویت باورهای دینی و مذهبی از جمله اهداف طرح آرامش بهاری است

وی ادامه داد: طرح آرامش بهاری در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع و اماکن متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود و به منظور خدمت‌رسانی مطلوب به زائران در آستان مقدس پنج امامزاده شاخص شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه تصریح کرد: ارج نهادن و تقویت باورهای دینی و مذهبی، بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه درایام نوروز، ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی و نیز احیاء تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی از جمله اهداف اجرای طرح آرامش بهاری است.

پرده‌برداری از شجره‌نامه امامزاده سید محمد ساغند بشرویه

خدایی افزود: در پنج بقعه تعیین شده برای اجرای این طرح، تابلو خوش‌آمدگویی و جهت‌نمای بقاع نصب شده و در لحظه تحویل سال نیز جمعی از مسئولان، روحانیون، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم با حضور در جوار مقدس امامزادگان ادعیه تحویل سال را قرائت می‌کنند.

وی از برگزاری مراسم پرده‌برداری از شجره‌نامه امامزاده سید محمد ساغند این شهرستان خبر داد و گفت: نسب این امامزاده با چند واسطه به امام سجاد(ع) می‌رسد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه، مراسم غبارروبی و عطرافشانی امامزادگان، اقامه نماز جماعت، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی، اعزام مبلغان برای پاسخگویی به مسائل شرعی، برپایی خیمه‌های معرفت در جوار بقاع متبرکه برای پاسخگویی به سؤالات و مسائل شرعی و دینی زائران و مسافران و برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب را از دیگر برنامه‌های اوقاف در ایام عید برشمرد.

انتهای پیام/69006/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول