اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور در گلستان انجام می‎گیرد

رقابت بیش از 2700 حافظ در آزمون شفاهی طرح تربیت حافظان قرآن کریم گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از رقابت بیش از دو هزار و 700 دانش‎آموز در آزمون شفاهی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در این استان خبر داد.

رقابت بیش از 2700 حافظ در آزمون شفاهی طرح تربیت حافظان قرآن کریم گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدمحمدجواد رئوف‌سیدنژاد در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه قرار است طی آزمونی شفاهی، مبادرت به سنجش قرآن‌آموزان کند که برگزاری این طرح در سطح بیش از 76 کلاس انجام گرفته است.

وی از شرکت 70 استاد در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: مسابقات قرآنی در چهار بخش «حسن حفظ»، «تجوید»، «وقف و ابتدا» همچنین «صوت و لحن» ارزیابی می‎شوند و کسانی که در مرحله نخست بتوانند حدنصاب قبولی بگیرند؛ موفق به دریافت گواهی پایان دوره ابتدایی این طرح خواهند شد.

برگزاری پایان دوره نخست طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم در چهار دوره متوالی طی چهار سال انجام خواهد شد، تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای منویات مقام معظم رهبری تعهد کرده دو میلیون حافظ قرآنی تربیت کند که فردا شاهد پایان دوره نخست این طرح ملی در سراسر کشور خواهیم بود.

رئوف‎سیدنژاد با بیان اینکه آزمون مرحله نخست طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در دو بخش شفاهی و کتبی است، یادآور شد: آزمون شفاهی این طرح با بیش از دو هزار و 700 نفر در حسینیه‎ها، فاطمیه‎ها و بقاع متبرکه استان از 9 صبح امروز (جمعه) رسماً آغاز خواهد شد.

به گفته وی؛ آزمون کتبی این طرح در 13 اردیبهشت سال 1392 برگزار می‎شود و حافظانی به این دوره راه پیدا خواهند کرد که آزمون شفاهی را با موفقیت پشت‎سر گذاشته باشند.

مشارکت 70 استاد در طرح ملی تربیت حافظان قرآن در گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان عنوان کرد: 10 کلاس در آزادشهر و روستاهای تابعه، پنج کلاس در گنبدکاووس، 30 کلاس در گرگان، 20 کلاس در علی‎آبادکتول مبادرت به تربیت حافظان قرآن کریم کردند که در این کلاس‎ها حدود 70 استاد در دوره یک‎ساله شرکت داشتند.

رئوف‎سیدنژاد بیان داشت: کلاس‌های مذکور در سنین هفت تا 12 سال، 12 تا 18 سال و 19 سال به بالا برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم در قم آموزش دیده‎اند، گفت: علاقمندانی که دوست دارند در این طرح به عنوان مربی مشارکت کنند، می‎توانند با مراجعه به اداره‌کل اوقاف نسبت به ثبت‎نام خود اقدام کنند.

طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم امروز (جمعه) همزمان با سراسر کشور در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول